خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

عملکرد فرهنگی دانشگاه‌ها مبتنی بر اسناد بالادستی و برنامه‌های کلان ملی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۹۸۸

​وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با اشاره به اهمیت انجام اقدامات فرهنگی در حوزه آموزش عالی، گفت: عملکرد فرهنگی دانشگاه‌ها باید همواره مبتنی بر اسناد بالادستی و برنامه‌های کلان ملی، همچون مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در پنجاه و پنجمین نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که به صورت برخط برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: حوزه امور فرهنگی با توجه به ظرافت و حساسیتی که دارد نیازمند تلاش و وقت‌گذاری مستمر است و البته طی سال‌های اخیر کارهای ارزشمندی در این حوزه انجام شده است که قابل ملاحظه و شایسته تقدیر است. 

وی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات ریاست جمهوری افزود: باید در حوزه فرهنگی در دانشگاه‌ها بر روی اموری متمرکز شویم که موجب مشارکت گسترده دانشجویان در عرصه انتخابات شده و توجه به این تکلیف ملی در اولویت قرار گیرد. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ظرفیت بسیار بالایی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای انجام اقدامات فرهنگی وجود دارد، اظهار داشت: دانشگاه‌های بزرگ در این عرصه دارای تجارب ارزشمندی هستند و جمع‌آوری و تلفیق و تدوین این تجارب و به اشتراک گذاشتن آن در بین دانشگاه‌های جوان که با انرژی هستند بسیار مفید و موثر خواهد بود. 

غلامی تاکید کرد: مبنای عملکرد دانشگاه‌ها در حوزه فرهنگی، باید توجه به اسناد بالادستی و کلان ملی همچون سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها باشد. البته برنامه‌های کلان نیز پس از مدتی نیاز به بازنگری دارند اما در مقیاس ملی باید مورد توجه قرار گرفته و بر مدار آن اقدامات برنامه‌ریزی و مدون شوند. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: به فعالیت‌های فرهنگی باید به عنوان فعالیت‌های تربیتی توجه داشته باشیم. چرا که ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای دوران تحصیلات آموزش عالی در شخصیت دانشجویان بسیار اثرگذار است و این مهم بخش مهمی از تربیت نسل تحصیل‌کرده است که البته بعضاً در مورد آن غفلت شده است. 

وی افزود: تربیت دانشگاهی و اسلامی ما به ویژه در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افتخارآمیز بوده است و برای رسیدن به شرایط مطلوب و بهبود وضع موجود باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات بهره جست. 

غلامی همچنین با اشاره به دستاوردها و تجربیات کسب شده ارزشمند در برگزاری امور فرهنگی در دوران کرونا، خاطرنشان کرد: این دستاوردها را نباید کنار گذاشته و یا به فراموشی بسپاریم چرا که ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده است تا مشارکت همه دانشجویان چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری مورد استفاده قرار گیرد. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سخنان خود تاکید کرد: اعتقاد دارم در طراحی و فعال‌سازی سامانه‌های فرهنگی، باید از پلتفرم‌های داخلی استفاده شود. چرا که این دانش و فناوری بومی جزو سرمایه‌های ملی است و حتماً باید مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز