خبرگزاری کار ایران

کاهش درد بیماران کرونایی با داروی سالیراویرا

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۳۸۰

داروی سالیراویرا با همکاری شرکت دانش بنیان میم دارو ساخته و امروز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم رونمایی از داروی سالیراویرا با حضور مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس ظهر امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس در ابتدای این نشست بیان کرد: ما از همکاران‌مان در شرکت میم دارو قدردانی می‌کنیم تا به کاهش آلام بیماران کرونایی کمک کردند. داروی سالیراویرا سیر تحقیقاتی خود را به پایان رسانده است و از مراحل سختی که برای تایید دارو در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تدارک دیده شده، عبور کرده است و حال می‌تواند وارد بازار شود.

وی ادامه داد: این موفقیت برای دانشمندان کشور است و وظیفه ما این است که تشکر و قدردانی خودمان را از دانشمندان جوانی که در این شرکت فعالیت داشتند بیان کنیم. در کنار این فعالیت باید بگویم که ۲۶ شرکت در حال حاضر در مجموعه پارک در زمینه مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند.

صفاری‌نیا توضیح داد: از این ۲۶ شرکت پنج شرکت در خصوص داروی کرونا فعالیت کردند که میم دارو نیز از یکی از آن شرکت‌ها بوده است. دو شرکت دیگر در مجموعه پارک در زمینه واکسن فعالیت می‌کنند و هر دو شرکت به دانش تولید واکسن دست پیدا کردند. یکی از آن‌ها به خطوط تولید واکسن دسترسی پیدا کرده است و در مراحل تایید دارو در سازمان غذا دارو قرار دارد.

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: سه شرکت نیز در حوزه کیت‌های تشخیص و بیش از هشت شرکت در حوزه تجهیزات و محصولاتی از جمله ونتیلاتور و دستگاه‌های دیگر فعالیت کردند تا این تجهیزات وارد بازار شود و بخشی از مشکلات کشور را کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه سایر محصولات مانند مواد ضدعفونی، ماسک و… تعدادی شرکت هم فعالیت می‌کنند. در دو سال گذشته چهار شرکت خطوط خودشان را از محصولات دانش بنیان به تولید مواد و محصولات مربوط به کرونا اختصاص دادند.

صفاری‌نیا گفت: ۴۴ میلیارد تومان برای این شرکت‌ها به عنوان تامین مالی در نظر گرفته شده است ولی نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان با آنچه که نیاز است فاصله داریم تا تامین مالی برای شرکت‌ها صورت بگیرد.

صالح رمضانی رییس هیت مدیره فرموالتور دارو سالیراویرا در ادامه این مراسم رونمایی اظهارداشت: ساخت داروی سالیراویرا برای کمک به کاهش دردها شروع شد. در فرهنگ اسلامی بحث جالبی وجود دارد که می‌گوید انسان‌ها خانواده خداوند هستند و رنگ و نژاد آن‌ها مهم نیست؛ همین که انسان باشد جزء خانواده خداوند حساب می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی که کرونا شروع شد و مرگ و میر عظیمی را به دنبال داشت من نا آرام شدم. بیش از دوماه در خانه ماندم و به این فکر کردم که چه کمکی می‌توان در این راستا انجام داد. در نهایت حاصل تلاش‌ها این شد که سرآغاز نطفه دارویی سالیراویرا بسته شد.

رمضانی گفت: احساس می‌کردم که باید یک کاری کنم بنابر این در این مدت تیم خود را تشکیل دادم. در مجموع بیش از ۴۰ نفر از چند دانشگاه از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی، تربیت مدرس و… جمع شدند و هرکدام گوشه کاری را به عهده گرفتند تا در نهایت کار به نتیجه رسید.

رییس هیت مدیره فرموالتور دارو سالیراویرا گفت: ما به این دارو ایمان داریم و می‌دانیم که جواب می‌دهد.

وی افزود: به ما گفتند که آقای ملک‌زاده نسبت به داروی گیاهی حساس هستند به همین خاطر ما ۸۰ اسلاید در خصوص داروی سالیراویرا را برای او ارسال کردیم و از او خواستیم غلط کار را بگیرد. ما شنیده بودیم به داروهای طبیعی اعتقادی ندارند و وقتی ایشان ۸۰ اسلاید مرا دید و گفت که چگونه از آنها و این از نظر علمی استوار است.

رییس هیت مدیره فرموالتور دارو سالیراویرا خاطر نشان کرد: سرنوشت کسانی که می‌خواهند برای کشور خودشان کار کنند بسیار دشوار است. برای این امر بسیاری از انسان‌های بزرگ به ما کمک کردند و شاید اگر کمک آن‌ها نبود این کار انجام نمی‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز