خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

نامهربانی‌ها را در دفتر خاطراتم خواهم نوشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۸۲۷

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در خط مقدم نبرد با کرونا به خصوص در پیک چهارم برخی‌ها نامهربانی هم کردند. این مهربانی‌ها و نامهربانی‌ها را هم تاریخ و هم من در دفتر خاطراتم خواهیم نوشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شانزدهمین اجلاس مجازی روسای دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: من شرمسار یکایک شما بزرگوارانم که یکی از سهمگین‌ترین طوفان‌های اپیدمی جهان را با مدیریت ناب خود به زنجیر کشیده‌اید و توانستید از قله‌ای عبور کنید که برای خیلی‌ها کابوس بود. سال گذشته من از شما درخواست کردم که خودتان را برای یکی از طوفان‌های سهمگین آماده کنید زیرا ویروس انگلیسی سرزمین‌های غربی را با توجه به زیرساخت‌های بسیار گسترده، مهم و با اقتداری که داشته‌اند را گرفتار کرد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر هند را می‌بینیم که شرایط نامطلوب است و و آن‌ها با اندک تکانه‌ای در نظام سلامت دچار فروپاشی می‌شوند. اما کشور انگلیس با قدمت قابل توجه و منابع قابل اتکا در نظام سلامت وقتی بیمارانشان را خارج از بیمارستان‌ها و سرگردان در راهروها و پارک‌ها می‌بینید نشان از این دارد که این ویروس انگلیسی مهاجم، سرکش و غیرقابل کنترل است. به همین دلیل از شما خواستم خودتان را برای یکی از سخت‌ترین امواجم مهم تاریخی عفونی کشور آماده کنید. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: من نیز سعی کردم در خدمت خیلی از عزیزان باشم، جایی به من توصیه می‌شد با توجه به گرفتاری‌هایی که ممکن است به وجود بیاید، یک مقدار پایت را از این صحنه آتش بیرون بگذار اما دلم قرار نگرفت. از این رو تلاش کردم تا جایی که توان دارم در خدمت شما عزیزان باشم.

نمکی ادامه داد: زمانی که ساعت یک و نیم بامداد به همدان رسیدم دیدم رئیس دانشگاه و هیئت رئیسه تا صبح به دنبال تامین اکسیژن بودند تا بیماری دچار تنگی نفس نشود. در کرمانشاه، اصفهان کاشان و هر جایی که رفتم این مورد را مشاهده کردم و به هر حال تلاش کردیم که شما را تنها نگذاریم. 

وی افزود: آنچه که توانست ما را از این بحران عبور بدهد علاوه بر لطف خدا، برکات ایام پر فضیلت رمضان و دعای خیر مومنین، قطعا تلاش کادر درمان بوده است. اما در خط مقدم این جبهه به خصوص در پیک چهارم برخی‌ها نامهربانی هم کردند. این مهربانی‌ها و نامهربانی‌ها را هم تاریخ و هم من در دفتر خاطراتم خواهم نوشت تا به محضر مردم شریف و به نسل‌های آینده برسد. 

نمکی اضافه کرد: عمل واکسیناسیون مقداری به ریسک‌پذیری کادر درمان افزود و اضطراب و دلواپسی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را کاست. البته که نیروهای ما در اوایل شیوع کرونا حتی یک ماسک هم نداشتند اما تن بر این آتش زدند و در مقابل مشکلات ایستادند، بنابر این بی‌انصافی است که امروز بگویم به خاطر واکسیناسیون خیلی جرات پیدا کرده‌اند. نیروهای ما بی‌سپر و بی‌زره بودند که در ایام بی‌پناهی و بدون حفاظت شجاعانه کار کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز