خبرگزاری کار ایران

آفرود سواری در پارک جنگلی سوهانک/شهرداری گیت‌های کنترلی ایجاد کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۶۷۵

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به تردد ماشین‌های آفرود در پارک جنگلی سوهانک، گفت:‌ سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای جنگلکاری در این منطقه انجام شده است و انجام چنین فعالیت‌های مخربی اصلا مجاز نیست. شهرداری در اسرع وقت نسبت به ایجاد گیت‌های کنترلی در ورودی پارک اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «آرش حسینی میلانی» در جریان دویست و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: شورای شهر مصوبه خوبی در موضوع ثبت میراث طبیعی توچال داشته است، اما متاسفانه با وجود پیگیری‌های متعدد کمیته محیط زیست همچنان منتظر اعلام نظر میراث فرهنگی تهران هستیم. 

او ادامه داد: شهرداری تهران آمادگی دارد کلیه اطلاعات و مستندات را در اختیار اداره کل قرار دهد، اما آخرین گزارشی که تهیه شده و منطبق با الگوی وزارت میراث فرهنگی بوده، هنوز راجع به این موضوع نظری نداده‌اند و درخواست دارم تا هرچه سریعتر نسبت به آن اعلام نظر کنند. 

میلانی ادامه داد: ارتفاعات توچال، بی بی‌شهربانو جزو میراث طبیعی است و باید از آن‌ها حفاظت کنیم. این حفاظت باید همیشگی باشد و نباید مورد کاستی قرار گیرد. 

رئیس کمیته محیط زیست شهر تهران گفت: براساس گزارش شورایاری محله سوهانک اخیرا تردد ماشین‌های شاسی بلند "آفرود" از مبادی ورودی پارک جنگلی سوهانک در ارتفاعات مشرف به تهران گسترش پیدا کرده است و علاوه بر مزاحمتی که برای شهروندان ایجاد می‌کند خسارت بسیار جدی به پارک و ارتفاعات حساس شمال شرق تهران وارد می‌شود. 

میلانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای جنگلکاری در این منطقه انجام شده است، گفت: انجام چنین فعالیت‌های مخربی اصلا مجاز نیست. در سال ۹۶ با این موضوع برخورد شد اما سه ورودی به این پارک وجود دارد و لازم است شهرداری در اسرع وقت اقدامات کنترلی و حفاظتی برای گیت‌های ورودی انجام دهد. 

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر گفت: به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در اسرع وقت با همکاری منابع طبیعی تهران نسبت به ایجاد گیت‌های کنترلی در ورودی پارک مذکور اقدام و گزارش جامعی از وضعیت بهره برداری از پارک جنگلی مذکور به شورای شهر ارسال نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز