خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

آمار شهرهای قرمز و نارنجی رو به کاهش است/ جلوگیری از فعالیت‌هایی که نفع اقتصادی نداشته اما در انتشار بیماری نقش مهمی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۷۴۶

معاون کل وزارت بهداشت گفت: بهتر است فعالیت‌هایی که در آن نفع اقتصادی وجود ندارد و کمکی به معیشت مردم نمی‌کند ولی در انتشار بیماری نقش مهمی دارد را انجام ندهیم و جلوی آن گرفته شود.

«ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور، بیان کرد: خوشبختانه الان روند بیماری در اکثر نقاط کشور نزولی شده است و شهرهای قرمز و نارنجی رو به کاهش است.

وی ادامه داد: اما با توجه به ماهیت بیماری و تغییرات رفتار مردم، قطعا وضعیت بیماری در کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

حریرچی افزود: بنابراین درخواست ما از مردم این است که برای بازگشایی حداکثر مشاغل که باعث کمک به وضعیت اقتصادی است، باید رفت و آمدهای مردم تسهیل پیدا کند و بهترین راه به حداکثر رساندن رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی و اجتماعی است.

وی گفت: در این شرایط ما مجبوریم بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم و بنابراین فعالیت‌هایی که در آن نفع اقتصادی وجود ندارد و کمکی به معیشت مردم نمی‌کند ولی در انتشار بیماری نقش مهمی دارد را انجام ندهیم و جلوی آن گرفته شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: باید جلوی دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه را بگیریم تا وضعیت بیماری به شکلی شود که شرایط اقتصادی بهتری برای کشور فراهم شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز