خبرگزاری کار ایران

۵ هزار و ۲۲۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد چشم انتظار خیرین هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۲۹۶

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور از چشم انتظاری ۵ هزار و ۲۲۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد به منظور کمک خیران جهت آزادی آن‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسدالله جولایی، رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور در ارتباط زنده با شبکه خبر با اشاره به امکان انجام کمک‌های مالی با سامانه #۷۷۷۷*۷۸۰* با استفاده از گوشی تلفن همراه اذعان کرد: امکان کمک‌های مالی از طریق خودپرداز‌های بانک‌های ملی، ملت، رفاه، تجارت و صادرات نیز فراهم است.

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور در ادامه با اشاره به تعداد زندانیان جرایم غیرعمد اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۶۶ نفر از بدهکاران غیرعمد در زندان هستند که به ترتیب ۲۱۷ نفر از این تعداد مربوط به حوادث رانندگی، ۳۲ نفر مربوط به حوادث کارگاهی، ۹۷ نفر مربوط به محکومیت‌های شبه عمد، ۸ هزار و ۷۸۴ نفر مربوط به بدهکاران مالی شامل چک، ضامن و سفته، هزار و ۹۸۷ نفر نیز مربوط به بدهکاران مهریه و ۱۴۰ نفر مربوط به نفقه هستند.

وی ادامه داد: از تعداد ۱۱ هزار و ۲۶۶ نفر ۵ هزار و ۲۲۲ نفر فقط تک قرار هستند و قرار دیگری غیر از غیرعمد ندارند. بر این اساس، افرادی که در زمینه حوادث رانندگی بدهکار هستند، ۷۶ نفر، در زمینه حوادث کارگاهی ۱۸ نفر، در زمینه محکومیت‌های شبه عمد ۶۲ نفر، در زمینه بدهکاران مالی چهار هزار و ۳۸ نفر، در زمینه بدهکاران مهریه ۹۴۵ نفر و در زمینه بدهکاران نفقه ۸۳ نفر هستند.

جولایی با بیان اینکه استان مازندران با ۹۲۲ نفر زندانی بیشترین زندانی غیرعمد را به خود اختصاص داده است، گفت: سیستان و بلوچستان با ۲۸ محبوس در این زمینه کمترین زندانی غیرعمد را داراست. تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان از استان‌هایی هستند که از حیث زندانیان جرایم غیدعمد رقم بالایی را به خود اختصاص داده اند.

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور عنوان کرد: یکی از بهترین برکات در ستاد دیه کشور که تنها مرجع آزادی زندانیان غیرعمد است این است که قریب به ۴۸ درصد از طلبکاران از حق خود گذشت می‌کنند که این از ثمرات این انقلاب و حاصل فرهنگسازی است که از سوی ستاد دیه کشور است.

وی ادامه داد: از ۹ هزار و ۳۹۸ نفر از زندانیان آزاد شده در سال ۹۹، ۲۹۰ نفر از بانوان و ۹ هزار و ۱۰۸ نفر از آقایان بودند و از این تعداد ۱۳۹۰ نفر با صلح و سازش و بدون هیچ گونه پرداختی از زندان‌ها آزاد شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز