خبرگزاری کار ایران

رئیسی مطرح کرد:

پیش‌بینی بستری ۶۰ هزار نفر مبتلا به کرونا/ ۲ هفته دیگر به اوج موج چهارم خواهیم رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۵۸۱

معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه فعلا از وضعیت قرمز خارج نخواهیم شد، گفت: حدود ۲۱ هزار نفر با وجود تست مثبت کرونا سفر رفتند و نقض قرنطینه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در قله پیک قبلی یعنی در اوج پیک سوم، نهایتا ۲۳ هزار بستری داشتیم، در حالی که اکنون هنوز که به اوج پیک چهارم نرسیده‌ایم، ۴۳ هزار بستری داریم. پیش‌بینی می‌کنیم آمار بستری‌ها به حدود ۶۰ هزار نفر برسد.

رییسی گفت: با توجه به این شرایط تمدید محدودیت‌ها تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و روز پنجشنبه تصمیم گیری‌های جدید اتخاذ خواهد شد. پیش‌بینی ما این است که حدود دو هفته دیگر شاید ما به قله یا پیک نهایی موج چهارم برسیم. البته تفاوت این است که حتی اگر به پیک برسیم و روند ثابت شده یا نزولی شود، حالاحالاها از وضعیت قرمز خارج نخواهیم شد.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی هنوز به آن حد مطلوب نرسیده و هنوز خیلی از استان‌ها و شهرها به اندازه ۳۰ تا ۴۰ درصد پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و این خیلی زیاد است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در شش استان ۷۱ درصد کل نقض ترددها صورت گرفته است که شامل استان‌های اصفهان، البرز، همدان، مازنداران، فارس و آذربایجان شرقی می‌شود. حدود ۲۱ هزار نفر افرادی بودند که با نقض قرنطینه به سفر رفته‌اند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: ۶۶ درصد افراد ترددهای شبانه را نقض کرده‌اند که تهران در صدر این موضوع قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز