خبرگزاری کار ایران

لایحه افزایش اختیارات دهیاری‌ها تقدیم مجلس شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۰۵۴

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با تشریح این امر که باید با اهتمامی جدی تر از قبل به اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام در کشور همت گماریم؛ گفت: شیرینی و حلاوت اتمام این پروژه ها باید در همین بازه زمانی باقی مانده از عمر دولت دوازدهم چشیده شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در همایش ویدئوکنفرانسی امروز معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداریهای سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه مهم ترین ماموریت پیش روی ما مساله انتخابات سراسری در کشور است، گفت: یک بخش مهم این انتخابات که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاست مربوط به حوزه شهرداری ها و دهیاری ها می شود و برای همین باید با حساسیت و دقت بالا در این عرصه ورود موثر داشته باشیم.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به این مساله که باید به سهم خود در افزایش شور و نشاط و مشارکت عمومی در جامعه کمک کنیم؛ گفت: اتفاقا انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با توجه به ویژگی های محلی اش زمینه شورآفرینی و تهییج و حضور بیشتر عموم مردم را دارد و برای همین باید با رعایت اصل قانونمداری به تقویت شور و شوق انتخاباتی در کشور کمک کنیم.

جمالی نژاد با بیان اینکه یکی از برنامه های معاونین عمرانی باید مساله آموزش باشد؛ گفت: با استفاده از ظرفیت های صدا و سیما در استان ها آگاهی بخشی لازم هم به انتخاب کنندگان و هم انتخاب شوندگان داده شود تا زمینه برای حضور مدیران شایسته و لایق در کشور در سطح شوراها و شهرداری ها فراهم شود.

موضوع اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی در کشور از دیگر محور های نشست امروز بود و در این خصوص جمالی نژاد گفت: باید با فعال سازی تمامی ظرفیت های ممکن، پروژه های نیمه تمام در سطح استانی به مرحله بهره برداری برسد تا مردم عزیز کشورمان از فرصت ها و مزایای این پروژه ها در سریعترین زمان ممکن بهره مند شوند.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه صحبت هایش به ضرورت افزایش اختیار عمل دهیاری ها در توسعه امور روستایی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه لایحه جامع دهیاری به تصویب دولت رسیده و انشاءا... با تصویب نهایی این لایحه در مجلس شورای اسلامی، میزان اختیارات و قدرت دهیاری ها  افزایش می یابد.

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین به معضل کم آبی و خشکسالی سال آبی جاری در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اقلیم خشک کشور، موضوع سازگاری با کم آبی به صورت جدی پیگیری شود.

ساخت و ساز غیرمجاز از دیگر محورهای مهم نشست امروز بود و در این خصوص رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه این مهم از جمله تاکیدات جناب آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور است، گفت: همواره یکی از پیگیری های مقام عالی وزارت جدیت در امر مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در کشور است و ضروری است که در این عرصه معاونین عمرانی استانداری های سراسر کشور بویژه در ماههای باقیمانده خدمت، اهتمام لازم را داشته باشند.

جمالی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید با محوریت حمایت از تولید و رفع موانع، باید بستر عملیاتی این شعار را در روستاها و شهرهای کشور تحقق بخشیم و تلاش کنیم روستاهای کشور به عرصه ای برای تولید و کارآفرینی بیشتر در کشور تبدیل گردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز