خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری:

باید صدای واحدی از کشور در عرصه مقابله با کرونا بیرون بیاید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۱۰۶

​ذوالفقاری در نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که با حضور وزیر بهداشت تشکیل شد، گفت: باید صدای واحدی از کشور در عرصه مقابله با کرونا بیرون بیاید و نباید با تصمیم گیری های مختلف و چندگانه به اعتماد عمومی در کشور آسیب بزنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در شصت و چهارمین جلسه کمیته که در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت برگزار شد با تشریح این امر که رویکرد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا بر تصمیم سازی قرار دارد؛ گفت: بنای تصمیم گیری کمیته بر اولویت حفظ جان و سلامت مردم بوده و در طی شصت و سه جلسه ای که از سوی کمیته برگزار شده است؛ تصمیمات با اجماع نظر همه دستگاههای ذیربط با محوریت دیدگاهها و نظرات تخصصی وزارت بهداشت اتخاذ شده است.
معاون امنیتی وزیر کشور با تشریح اقدامات کمیته در طول ۱۴ ماه اخیر روند ورود بیماری کرونا به کشور؛ گفت: مهم‌ترین ماموریت کمیته در کنار تصمیم سازی برای ستاد ملی، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های ذیربط در مدیریت و کنترل بیماری کرونا بوده و است.
ذوالفقاری با بیان اینکه طرح هایی نظیر تب سنجی سراسری در کشور، مشارکت مردمی و فاصله گذاری اجتماعی و طرح جامع هوشمند محدودیت ها با پیشنهاد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور اجرایی گردید؛ گفت: کمیته امنیتی کرونا با آمادگی کامل در تلاش برای مهار موج جدید بیماری در کشور است و در این راستا ایده ها و طرح های لازم را به ستاد ملی کرونا ارائه می‌دهد.
وی در این خصوص گفت: کمیته امنیتی کرونا کماکان بر طرح مدیریت جامع هوشمند محدودیت ها به عنوان راهکاری اثر بخش در کنترل بیماری در کل کشور تاکید دارد.
رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در بخش دیگری از صحبت هایش به مساله تهیه واکسن کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: امروز واکسن به موضوع مطالبات عمومی تبدیل شده و در این خصوص طبق گزارش مسئولان ارشد وزارت بهداشت از کانال های مختلفی نظیر خرید از هند، روسیه، چین، کوبا و کواکس در کشور در حال پیگیری است.
وی اضافه کرد: طبق گزارش مسئولان وزارت بهداشت با توجه به ظرفیت موتاسیونی ویروس کرونا، واکسن ایمنی صد درصدی ندارد و باید سازگاری با کرونا که همان حفظ پروتکل های بهداشتی است محور برنامه ریزی در کشور باشد.
ضرورت تک صدایی و اجماع نظر در موضوع مقابله با کرونا از دیگر بحث های جلسه امروز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی بود و در این خصوص ذوالفقاری خاطر نشان کرد: باید صدای واحدی از کشور در عرصه مقابله با کرونا بیرون بیاید و نباید با تصمیم گیری های مختلف و چندگانه به اعتماد عمومی در کشور آسیب بزنیم.
معاون وزیر کشور همچنین به دستور کار امروز جلسه در خصوص مدیریت بیماری کرونا در ایام مبارک ماه رمضان اشاره کرد و گفت: برابر مصوبات ستاد ملی درخصوص مراسم های احیاء شب های قدر، روز قدس و عید فطر کمیته بررسی و پیشنهادات را به ستاد ملی ارائه می نماید.
قابل ذکر است که در نشست امروز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری وزیر بهداشت، ضمن تقدیر از عملکرد افتخار آفرین کمیته طی یک سال گذشته؛ گفت: وقتی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا تشکیل شد، به نماینده وزارت بهداشت در این کمیته که جناب دکتر رئیسی هستند؛ گفتم در راس این کمیته انسانی به واقع مخلص و فداکار نشسته است.
وی اضافه کرد: عملکرد کمیته طی ۱۴ ماه اخیر گویای مسیر درست کمیته در شناسایی ظرفیت های کشور در امر مقابله با کرونا است که امید می رود این مسئولیت شناسی و قدم رو به جلو کماکان تا مهار کامل بیماری تداوم یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز