خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

بیشتر نهادهای فرهنگی بعد از شیوع کرونا با چالش مواجه شدند/ سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها منطبق بر فضای جامعه و دانشگاه تنظیم شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۰۶۳

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها منطبق بر فضای جامعه، دانشگاه و منطبق بر واقعیت‌های عینی و باورهای دینی ما تنظیم شده و به نظرم میتواند مناسب باشد. در هر صورت اجرای آن موجب کمک برای بهتر شدن فضای دانشگاهی خواهد بود.

«علی تقوی» معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره اقدامات این نهاد در مواجه با آسیب‌های دانشجویان درپی استمرار کرونا در کشور بیان کرد: این آسیب‌ها و نگرانی‌ها مطلبی نیست که به جامعه و کشور ما اختصاص داشته باشد. اکنون تمام دنیا از بلایی که به وجود آمده آسیب دیده‌اند.

تقوی در ادامه افزود: وقتی دانشجو نمی‌تواند در فضای جامعه، مکان‌های فرهنگی، تفریحی و… حضور پیدا کند و باید اوقات زیادی از وقت خود را در منزل باشد، طبیعی است که از نظر شرایط روحی و روانی این افسردگی حاکم می‌شود اما ما باید تلاش کنیم تا جایی که امکان دارد برای کمک به این موضوع در فضای مجازی برنامه‌های مفرحی لحاظ کنیم.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها افزود: این برنامه‌ها باید نوآورانه، جذاب و جامع باشند که باعث شود بخشی از شرایط روحی دانشجویان درمان شده و بهبود پیدا کند؛ این موارد از راهکارهای اصلی ما است.

وی در پاسخ به این سوال که کرونا چقدر از برنامه‌ها و اهداف شما را با مشکل مواجه کرده است؟ بیان کرد: کرونا همه دنیا را با چالش مواجه کرد، مخصوصا کشورها، نهادها و دستگاه‌هایی که تمرکز کمتری بر فضای مجازی داشتند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه کرونا اغلب نهادهای فرهنگی را با چالش مواجه کرد، گفت: تقریبا عمده نهادهای فرهنگی ما بعد از آمدن کرونا با چالش مواجه شدند، زیرا چنین چیزی را تجربه نکرده بودند و تمایلی به حضور در این فضا نداشتند.

تقوی افزود: وقتی کرونا آمد جامعه با محدودیت‌های زیاد مواجه شد و درکنار آن دانشگاه‌ها تعطیل شدند، در نهایت باعث شد ما باالجبار سمت فضای مجازی بیاییم؛ البته فضایی است که ۹۰ درصد دانشجویان در آن حضور دارند. در هر صورت این جبر باعث شد که ما به سمت فضای مجازی برویم.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در پاسخ به این سوال که پیش تر رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفتند که برخی دانشگاه‌ها از سند اسلامی شدن آنطور که انتظار می‌رفت استقبال نکردند، علت‌عدم استقبال چه بوده است؟ گفت: عدم استقبال را باید از خود دانشگاه‌ها سوال کرد البته این بدان معنا نیست که سند اجرایی نمی‌شود.

تقوی اضافه کرد: برخی از مولفه‌ها و بخش‌های سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در حال اجرا است و نهاد رهبری در برنامه راهبری تعیین شده این موضوع را مد نظر داشته ونیم نگاهی جدی به سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها دارد. اما باید تمرکز بیشتری روی این سند داشت.

وی تاکید کرد: باید وزارت خانه‌ها و دانشگاه‌های ما بپذیرند و باور کنند که می‌توانیم همه تحت لوای این سند اسلامی شدن حرکت کنیم و اتفاقات خوبی را شاهد باشیم. در عین حال ممکن است بخشی از  عمل نکردن به سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها به خاطر اختلاف دیدگاه‌ها باشد و ممکن است برخی یک سری دیدگاه را نپسندند یا به عنوان مثال نقطه نظرات با رنگ و بوی کمتر مذهبی را بپسندند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در پایان اظهار داشت: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها منطبق بر فضای جامعه، دانشگاه و منطبق بر واقعیت‌های عینی و باورهای دینی ما تنظیم شده و به نظرم میتواند مناسب باشد. در هر صورت اجرای آن موجب کمک برای بهتر شدن فضای دانشگاهی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز