خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور تهران بزرگ:

از شکایت نماینده مجلس از راهور بی‌اطلاعم/ فوت ۲۶ تهرانی در بهمن‌ماه به دلیل خاموشی معابر

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۱۴۲

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از شکایت نماینده مجلس از پلیس راهور به دلیل درگیری با مامور این پلیس اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش ایلنا، سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران گفت: خاموشی معابر در بهمن سال گذشته منجر به تصادف و فوت ۲۶ شهروند تهرانی در یکماه شد که این نشان دهنده اهمیت روشنایی معابر در شهر است.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد تصادفات شهر تهران در سال گذشته مربوط به عابران پیاده بود که نسبت به سال قبل از آن کاهش ۸ درصدی داشت.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: تردد موتور سیکلت ها در سال ۹۹ در تهران ۱۵ درصد افزایش یافت که این موضوع منجر به افزایش ۸ درصدی تلفات شد.

سردار حمیدی درباره آخرین وضعیت شکایت عنابستانی از پلیس راهور گفت: در این مورد بی‌خبرم و من چیزی تاکنون نشنیده‌ام.

وی درباره اینکه آیا بی‌اطلاعی پلیس به معنای عدم پیگیری شکایت آقای عنابستانی است، گفت: من این موضوع را الان شنیدم و همانطور که گفتم چیزی در مورد آن نمی‌دانم و کسی هم چیزی به من نگفته است.

رئیس پلیس راهور فاتب بیان کرد :۱۶ درصد از تصادفات سال ۹۹ مربوط به خودروهای سواری است. در بهمن ماه سال گذشته ۲۶ نفر از هموطنان را به دلیل خاموشی بزرگراه‌ها از دست دادیم. با برگشت روشنایی به معابر این عدد کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: ۴ نفر از مأموران پلیس راهور بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و بیشترین آسیب را از ویروس کرونا این پلیس دید.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ۳۷ هزار موتورسیکلتی که باید به پارکینگ منتقل می‌شدند با اجرای طرح موتوریار به پارکینگ نرفتند، ادامه داد: در سال ۹۹ رقم تصادفات منجر به فوت به حدود ۵۶۰ نفر رسید البته باید صبر کنیم تا پزشکی قانونی آمار نهایی اسفندماه را اعلام کند.

سردار حمیدی با اشاره به برنامه‌های راهور برای سال ۱۴۰۰ افزود: ساماندهی موتورسیکلت سواران، اجرای جدی تری طرح موتوریار، ساماندهی بار شهری، ساماندهی خودروهای جرثقیل‌دار و همچنین ساماندهی حوزه‌های مربوط به عابرین پیاده از اهداف ما در سال ۱۴۰۰ است.

رئیس پلیس راهور فاتب بیان کرد: در حوزه اصلاحات هندسی هنوز جای کار است و خیلی از زیرگذرها باید راه اندازی شود و خیلی از معابر نیاز به ایمن سازی دارد، همچنان نصب نیوجرسی در بزرگراه‌ها را دنبال می‌کنیم.

سردار حمیدی با بیان اینکه تهران نزدیک به ۴ میلیون سفر کاری دارد، برای همین معیار ممنوعیت‌های ترددی را در استان تهران در نظر گرفته‌ایم نه شهر تهران؛ طبق قانون ساکنین هر شهر و استان باید پلاک بومی داشته باشند و افرادی که پلاکشان را تغییر نداده‌اند زودتر باید این کار را انجام دهند، اما فعلاً پلاک‌های غیربومی که در محدوده تهران تردد می‌کنند جریمه نمی‌شوند.

رئیس پلیس راهور فاتب در پایان با اشاره به اجرای محدودیت‌ها کرونایی از روز گذشته و تاثیر آن بر ترافیک گفت: هنوز تاثیر محسوسی را در کاهش ترافیک مشاهده نکردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز