خبرگزاری کار ایران

واکنش هاشمی به ارسال یک نامه جعلی درباره پرونده یک باغ در خیابان نیاوران

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۲۸۶

رئیس شورای شهر تهران توضیحاتی درباره ارسال یک نامه جعلی مربوط به پرونده یک باغ از سوی رئیس شورای عالی استان‌ها ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز با حضور شهردار تهران و گزارش مختصری از فعالیت‌های شهرداری در سالی که گذشت آغاز شد. 

او ادامه داد: شهردار تهران اعلام کردند، اسفند ماه بسیار خوبی برای شهر بوده و درآمدهای حاصل شده از مرز ۹۰ درصد عبور کرده است و این خبر خوبی بود که شهردار امروز دادند. 

هاشمی ادامه داد: در ادامه اعضای شورا درخواست ارائه گزارشی از فعالیت‌های نوروزی شهرداری را داشتند که آقای جوادی یگانه در صحن حضور پیدا کردند و درباره مسائل مطرح شده از جمله شلیک توپ از برج آزادی و بخشنامه حاجی فیروز صحبت کردند. 

رئیس شورای شهر تهران افزود: مساله سر زدن به جانباختگان کرونایی و صحبت و دلجویی از آن‌ها از جمله اقدامات خوبی بود که انجام شد. 

او افزود: شهرداری تهران لایحه‌ای برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ارائه کرده بود که در ادامه به تصویب رسید. 

هاشمی با اشاره به گزارش‌های حسابرسی قرائت شده در جلسه امروز شورا گفت: ۶۰ گزارش حسابرسی را در طی این سال‌ها آماده کردیم که از سال ۹۳ قرائت شد و اکنون گزارش حسابرسی سال ۹۴ در حال مطرح شدن است. 

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز سه گزارش سال ۹۴ سازمان مدیریت پسماند، سازمان زیباسازی و سازمان فناوری اطلاعات به بحث گذاشته و تصویب شد. 

او در پاسخ به این سوال که با توجه به قرمز شدن تهران صحبت‌هایی مبنی بر تعطیلی ده روزه تهران مطرح است گفت: شرایط بحرانی است و ستاد ملی کرونا جلسات جدی‌تری را برگزار می‌کند. بحث طرح ترافیک نیز از جمله مواردی بود که مطرح شد. کمیته مربوط به کرونا فعال شده است و مسائل رصد می‌شود و آمار فوتی‌ها را از بهشت زهرا دریافت می‌کنیم. 

هاشمی گفت: آمار فوتی‌ها در تهران به کمتر از ۲۰ رسیده بود الان این عدد نزدیک به ۶۰ است و باید دید آیا به این عدد اضافه خواهد شد. دیروز و امروز عدد ثابت بود و ۵۴ نفر اعلام شد. 

رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر این آمار ادامه یابد آن را در شورا به بحث می‌گذاریم و نظر خود را اعلام می‌کنیم. 

او درباره شرایط حمل و نقل عمومی گفت: اخیرا گزارشی از اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی ارائه شد که در آن ذکر شده بود اگر مسافران مدت کمی، کمتر از نیم ساعت در واگن و یا اتوبوس باشند خطر برای آن‌ها کمتر است اما اگر مدت طولانی در واگن قرار گیرند مشکلاتی می‌تواند ایجاد کند. 

هاشمی با اشاره به تغییراتی که در سیستم تهویه قطارها ایجاد شد گفت: هوا بیشتر از بیرون دریافت می‌شود و این اتفاق در فن‌های قطارها رخ داده است. 

او با بیان اینکه هنوز تعداد مسافران نسبت به گذشته افزایش پیدا نکرده گفت: احتمالا در یک هفته آینده تعداد مسافران افزایش پیدا می‌کند که برای آن تصمیم خواهند گرفت. 

هاشمی در واکنش به سوالی درباره پرونده یک باغ و ارسال یک نامه جعلی از طرف رئیس شورای عالی استان‌ها به رئیس شورای شهر در پروژه معروف نیاوران در خیابان یاسر گفت: ابتدا نامه‌ای برای من از طریق سامانه دولت ارسال شد که نمی‌دانم چگونه می‌تواند از این طریق جعل شود، اما نامه بدون شماره و امضا بود. 

او افزود: وقتی دیدم شماره و امضا ندارد درخواست نامه نگاری و مشخص شدن علت این ماجرا را کردم. اما چون از طریق سامانه آمده بود این شبهه که نامه رسمی است وجود داشت. در اواخر اسفند ماه نامه‌ای به دست من رسید که به آقای قالیباف ریاست محترم مجلس بود و هم شماره و هم امضا داشت و رونوشت آن به شورای عالی استان‌ها بود. 

رئیس شورای شهر تهران افزود: این نامه از شورای عالی استان‌ها و با امضای آقای احمدی آمده بود. وقتی نامه رسید با توجه به تناقضاتی که با نامه قبل داشت جلسه اضطراری تشکیل دادیم و آن را بررسی کردیم و آقای احمدی اعلام کردند که خودمان آن را ابلاغ کردیم و حتی اعلام کردند اگر کسی آن را اجرا نکند با او برخورد قضایی می‌شود. 

هاشمی افزود: ما تهدید شدیم که اگر اجرا نکنیم به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود و وقتی دیدیم مساله جدی است آن را در دستور هیات رئیسه قرار دادیم. خبرهایی به ما در همان لحظه از دفتر آقای احمدی رسید که جعلیاتی در این زمینه رخ داده و همان موقع با مجلس و آقای احمدی صحبت کردم تا کم و کیف نامه مشخص شود. 

او گفت: ایشان گفتند هنوز این نامه قابل اجرا نیست و مسیر قانونی را طی نکرده است. 

هاشمی در واکنش به اینکه تلویحا پذیرفتند که نامه جعلی بوده است گفت: در هر صورت متوجه نشدیم که این نامه جعلی بود یا اشتباهی رخ داده بود، بیشتر فکر می‌کنم اشتباهی رخ داده و نامه‌های دیگری به غیر از این مصوبه است که آن‌ها می‌تواند جعلی باشد و اکنون در شرایطی هستیم که آیین نامه قبلی را به ما اعلام کنند تا آن را اجرائی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز