خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش اشتغال زندانیان به بالای ۵۰ درصد/ امکان طرح نیازها و مشکلات خانواده زندانیان از داخل منزل با مسئولان فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۰۴۸

رییس سازمان زندان‌ها با اعلام افزایش اشتغال زندانیان به بالای ۵۰ درصد از فراهم شدن امکان طرح نیازها و مشکلات خانواده زندانیان از داخل منزل با مسئولان خبر داد.

«محمدمهدی حاج‌محمدی» رییس سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه سازمان زندان‌ها در راستای اجرای سند تحول قضایی در سال ۱۴۰۰ و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: همزمان با قوه قضاییه اجرای سند تحول قضایی در سازمان زندان‌ها نیز دنبال شده است و از نشانه‌های این تحول در سازمان زندان‌ها توفیقات ما در رابطه با اشتغال و جهش بیش از ۳۰ درصدی آن است، بطوریکه اشتغال زندانیان از کمتر از ۲۰ درصد به بالای ۵۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین توجه بیشتر به بحث خانواده زندانیان از دیگر اقدامات ما در راستای سند تحول قضایی است. در همین راستا نیز سامانه‌ای برای حمایت از خانواده زندانیان با عنوان «سامانه حمایت» راه‌اندازی می‌شود و به زودی آغاز به کار می‌کند.

رییس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: به واسطه این سامانه خانواده زندانیان می‌توانند از داخل منزل و در بستر فضای مجازی مسائل، مشکلات، دغدغه‌ها، نیازها و نگرانی‌های خود را با مسئولان سازمان زندان‌ها در میان گذاشته و از خدمات سازمان زندان‌ها، خیرین و انجمن حمایت از زندانیان بهره‌مند شوند.

حاج محمدی خاطرنشان کرد: ما در سازمان زندان‌ها همزمان دو ماموریت را دنبال می‌کنیم؛ اولین ماموریت ما دست‌گیری از زندانیانی است که در زندان‌ها هستند و همچنین مراقبت از خانواده‌های آن‌ها که در معرض افتادن هستند. از همین رو در سال ۱۴۰۰ تلاش می‌کنیم تا اقدامات‌مان در رابطه با اشتغال زندانیان را تثبیت و ارتقا دهیم. همچنین تلاش می‌کنیم تا به سمت اشتغال هدفمند پایدار و مستمر حرکت کنیم.

وی ادامه داد: اهتمام و توجه ویژه‌ای در رابطه با خانواده زندانیان خواهیم داشت، چراکه این خانواده‌ها به واسطه حبس سرپرست خانواده در معرض آسیب هستند و ما تلاش می‌کنیم تا این خانواده‌ها کمترین آسیب را ببینند.

رییس سازمان زندان ها درباره بودجه سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: زندان‌ها و سازمان زندان‌ها و ماموریت ما به مثابه یک اقیانوس پرمشکل و پرتلاطم است که با مشکلات متعددی مواجه است و به نظر می‌رسد که اگر ما بخواهیم در تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها و تربیت‌گاه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری موفق شویم، حتما نیاز به توجه و عنایت بیشتر برادران عزیزمان در دولت و مجلس شورای اسلامی داریم تا بستر و شرایط آموزش‌های تربیتی فراهم شود.

او افزود: البته خوشبختانه نمایندگان مجلس و دولت نسبت به رفع مشکلات سازمان زندان‌ها اهتمام داشته و از اینکه بخشی از مشکلات ما را دیدند و در راستای رشد اعتبارات سازمان زندان‌ها حرکت کردند، تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز