خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

خرید و فروش حیواناتی که خیلی زود از مادر جدا می‌شوند، غیراخلاقی و تخلف است/ مردم نباید جوجه رنگی بخرند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۰۹۷

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش خرید و فروش حیواناتی که خیلی زود از مادر جدا می‌شوند را عملی غیراخلاقی و تخلف عنوان کرد.

«شهاب الدین منتظمی» مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به موضوع خرید و فروش حیوانات اهلی که افراد در خانه پرورش می‌دهند و گاهی برای فروش بیشتر آنها را زودتر از مادرشان جدا می‌کنند، بیان کرد: خرید و فروش حیوانات به این شکل و بدون کنترل تخلف است، و از طرفی واقعا این یک عمل غیراخلاقی نیز محسوب می شود.

منتظمی در مورد فروش جوجه رنگی کنار خیابان در بهار و تابستان، بیان کرد: واقعا خواهشم این است که خود ما مردم مراقب باشیم و این حیوانات را خریداری نکنیم، چون اگر ما خرید این حیوانات را برای خودمان منع کنیم، بازاری برای این نوع کارها نخواهد ماند.

وی گفت: اگر مردم مواردی از این نوع فروش‌ها و جدا کردن زودهنگام حیوانات از مادرشان برای فروش را مشاهده کردند، حتما به اداره محیط زیست گزارش دهند.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش افزود: البته مسئله رسیدگی به فروش جوجه‌های رنگی چون جزو حیوانات اهلی هستند، در حوزه کار ما محسوب نمی‌شود، ولی قطعا اگر سازمان دامپزشکی چنین گزارشی دریافت کند به مراکز قضایی معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر حیوانات فروشی از نوع وحشی باشند، به طور مثال خرگوش‌های وحشی باشند، حتما پیگرد قانونی خواهد داشت، ولی توجه داشته باشید که همین رفتار با خرگوش‌های پرورشی هم که آنها را به دلیل جذابیت بیشتر خیلی زودتر از مادر جدا می‌کنند، کاملا غیراخلاقی است.

منتظمی گفت: خرید و فروش حیوانات حیات وحش هم قطعا یک تخلف محسوب می‌شود و ما همیشه اعلام کردیم این داد و ستدها را مردم به سازمان محیط زیست اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود و بسته به نوع گونه‌ی حیوانی و با نظر دادگاه و قاضی مجازاتی در نظر گرفته شود.

وی در پایان افزود: مجازات این افراد بازدارنده است، اما یک عده فکر می‌کنند استثنا هستند، اما ما دیدیم که وقتی متخلفان به دادگاه ارجاع داده می‌شوند، نگاه قاضی به پرونده طوری است که مجازات بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز