خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح‌های عمرانی به دلیل مشکلات اعتباری خیلی کُند جلو می‌رود/ ضرورت ارتقای رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۴۶۳

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هدف اصلی ما برای سال ۱۴۰۰ تمرکز بر مهارت‌افزایی دانشجویان است به اینصورت که هر دانشجوی ما بتواند در زمان دانش‌آموختگی در هر مقطعی که هست یک مهارت را داشته و آن را با جدیت دنبال کند.

«سید احمد معتمدی» رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا به مشکلات ناشی از کمبود بودجه در دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلی که دانشگاه‌ها با آن مواجه شده و یکی از دغدغه‌های مهم آن‌ها محسوب می‌شود، مشکل بودجه است، زیرا اجرای همه طرح‌ها به بودجه برمی‌گردد. 

وی تاکید کرد: به عنوان مثال یکی از طرح‌هایی که متکی به بودجه است، طرح‌های عمرانی هستند که در این خصوص نیز مشکل بودجه وجود داشت. البته دولت تا حد زیادی مساعدت کرد، اما باز هم در این خصوص کسری‌های فراوانی وجود دارد. 

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به کندی روند طرح‌های عمرانی گفت: طرح‌های عمرانی به دلیل مشکلات اعتباری دولت خیلی کند جلو می‌رود، اما برنامه‌های دانشگاه مثل قراردادهای صنعتی و نوآوری و فن آوری، مهارت افزایی، برنامه‌های آموزشی راضی کننده بود، زیرا ما سیستم کارکرد بخش آموزشی را تغییر دادیم که موجب شد، روند به خوبی جلو برود و راضی هستیم. 

معتمدی اظهار داشت: طبیعی است اگر آن مشکلات نبود بهتر می‌توانستیم کار را جلو ببریم، ولی در برخی از برنامه‌ها جلو هستیم. در عین حال تلاش شد که بعضی برنامه‌هایمان را هم طبق زمانبندی جلو ببریم و از نظر تحقق برنامه‌هایی که نام بردم می‌توان گفت که موفق بودیم. برای سال آینده هم این مسیر را ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم به اهدافی که دیده شده بود، نزدیک‌تر شویم. 

وی بیان کرد: در میان اقداماتی که برای آن‌ها زمانبندی و برنامه‌ریزی کرده بودیم، لازم است گام‌های موثری برای ارتقای رتبه‌بندی بین المللی و رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم برداشته شود. ما هرساله برنامه‌های تدوین شده‌ای داریم که طبق آن جلو خواهیم رفت. سال آینده روی بحث مهارت افزایی متمرکز خواهیم شد. به این صورت که هر دانشجوی ما بتواند در زمان دانش آموختگی در هر مقطعی که هست یک مهارت را داشته و آن را با جدیت دنبال کند. 

او اظهار داشت: وقتی دولت به سال‌های آخر نزدیک می‌شود باید جمع‌بندی بیشتری از کارهای خود داشته باشد و این در همه دولت‌ها معمول است. در این مدت باید تلاش کرد کارهایی که نیمه تمام است را به اتمام رساند و وقتی قرار بر تغییر دولت است باید یک کار مناسب به دولت بعدی تحویل داده شود. 

معتمدی خاطرنشان کرد: زمان تحقق اهداف و برنامه‌هایی که تدوین کردیم تا سال ۱۴۰۴ بود. در این مدت هر سال هم ارتقا پیدا کردیم، تقریبا کمتر موردی بوده یا اصلا موردی نداشتیم که نسبت به سال قبل ساکن مانده باشد یا ارتقا پیدا نکرده باشد. امیدواریم در برنامه پنج‌ساله بعدی که از سال ۱۴۰۰ شروع می‌شود و تا سال ۱۴۰۴ ادامه دارد بتوانیم ادامه برنامه‌‌هایمان را برای دانشگاه امیرکبیر اجرا کنیم. 

رییس دانشگاه امیرکبیر درباره شرایط آموزشی کشور در دوران پساکرونا گفت: قطعا اگر کرونا کنار برود برنامه‌های ما سریع‌تر اجرا خواهد شد و ما به حالت عادی برمی گردیم و برای برگشتن به حالت عادی هیچ مشکلی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز