خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری در توسعه، ترویج و تحکیم اخلاق موثر باشند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۱۱۸

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هم‌اندیشی کارگزاران و هیئت‌های عالی نظارت و رسیدگی به تخلفات اداری این وزارتخانه با تاکید بر محوریت قرار دادن موضوع اخلاق در همه امور گفت: هیات‌های نظارت و رسیدگی به تخلفات اداری از جمله بخش‌های مهمی است که باید در توسعه، ترویج و تحکیم اخلاق موثر باشند.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در نشست هم‌اندیشی کارگزاران و هیئت‌های عالی نظارت و رسیدگی به تخلفات اداری که صبح امروز با حضور مدیران هیأت‌های عالی نظارت و رسیدگی به تخلفات اداری، رؤسای دانشگاه‌های کشور به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید در تحول‌آفرینی الگو باشند، گفت: هر تحولی به دنبال خود نیازهای جدید می‌آفریند و مدیران باید با دید تحول‌گرایی و توجه به آینده مدیریت کنند.

وی با بیان اهمیت پشتیبانی بخش‌های اداری در توسعه علم و دانش در جامعه، افزود: شناخت و آشنایی کامل با آخرین برنامه‌ها و قوانین و ضوابط اداری، فناوری‌های جدید و آموزش‌های تخصصی و هر کاری که بتواند بخش آموزش و پژوهش را توانمند کند، بسیار ضروری و دارای اهمیت است.

 غلامی اظهار داشت: تعهد، اخلاق، توانمندی و تخصص در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات هم برای بهبود شرایط و هم توجه به اجرای دقیق و صحیح قوانین و مقررات لازم است. هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، باید با برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی همواره خود را بروز نگه دارند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه بهره‌وری کم، عدم وجود تخصص و بی‌نظمی از جمله ضعف‌هایی است که همواره در نقدها مطرح می‌شود، گفت: باید برای اصلاح افرادی که احیاناً کم‌کاری می‌کنند و یا در رعایت قوانین و مقرارت سهل‌انگاری دارند، اقدام کرد. قطعاً کسی که از سلامت جسمی و روحی برخوردار است، امکان اصلاح در رفتار هم دارد.

غلامی با تاکید بر نقش اخلاق در اداره امور عمومی و اجتماعی به فرموده پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: به گفته رسول نبی اکرم (س) حتی لزوم بعثت نیز تکمیل و اتمام اخلاق است. مکارم اخلاقی را بسیار پراهمیت بدانیم و همواره آن را در کار خود سرلوحه قرار دهیم. نگاه تربیتی داشته باشیم که در سیره نبوی هم بر آن تاکید شده است و هرگز فراموش نکنیم که در هر جایگاهی که هستیم در دنیا و آخرت پاسخگوی اعمال خود خواهیم بود.

وزیر علوم، تحقیقات وفناوری با تکید بر محوریت اخلاق در قضاوت‌ها گفت: همواره باید با عدالت و رحمت و با اصل امانتداری در خصوص موضوعات و مشکلات مطرح شده کارمندان قضاوت کنیم و با ظرافت و دقت و صرفاً با در نظر گرفتن رضای خداوند و اجرای عادلانه قانون، رفتار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز