خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت:

اولین سالی است که زیان انباشته نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۰۲۳

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: ما تاکنون ۴۲ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه بردیم و ۵ صندوق مجزا نیز برای بیمه شدگان داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری روز دوشنبه، با اشاره به اینکه بیمه سلامت ۴۲ میلیون نفر را تحت پوشش دارد، بیان کرد: برای بیمه شدگان ۵ صندوق مجزا داریم که بزرگ‌ترین آن بیمه روستایی است، بعد از آن بیمه همگانی، کارکنان دولت و سایر اقشار که خانواده شهدا و جانبازان و بیمه شدگان کمیته امداد را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: با تنوع بیمه‌هایی که وجود دارد ما ظرافت عملی باید به خرج دهیم تا روند هر کدام اگر با هم متفاوت است پیگیری شود.

ناصحی افزود: ما جزو اولین بیمه‌ای بودیم که طرح نسخه نویسی الکترونیک را شروع کردیم و برای همین بیمه سلامت از خیلی از بیمه‌ها جلوتر است و مراحل بیشتری طی کرده، با این وجود ما می‌دانیم که در شرایط کرونا حجم کار همکاران در بیمارستان‌های دولتی به چه شکل است و برای همین کار را با جدیت جلو می‌بریم تا افراد در گرفتن خدمت بیمارستان دچار مشکل نشوند.

ناصحی با اشاره به اینکه بعد از سال‌ها این اولین سال است که زیان انباشته نداریم، افزود: در سال ۹۹ تا پایان مهر ماه برای بخش خصوصی و همچنین تا پایان تیر ماه برای دولتی پرداخت‌ها را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: در بخش اعتیاد اعتبار ۵۰ میلیارد تومان است که یک بخش آن به بیمه معتادان و خانواده‌ی آنها و بخش دیگر برای ترک اعتیاد قرار داده شده و قراردادی با مراکز ترک اعتیاد داریم و همچنین طرح ادغام مراکز ترک اعتیاد تخصیص داده شده است.

ناصحی افزود: یکی از مواردی که در بیمه مغفول مانده بود، بحث توانبخشی است که بعضی خدمات آنها تحت پوشش بیمه نبوده، متاسفانه اغلب این بیماران هم جزو اقشار ضعیف هستند، حتی بعضی از بیماران از بدو تولد درگیر بیماری هستند که از همان شروع بیماری نیاز به مداخلات درمانی دارند تا بیماری پیش نرود، ما برنامه‌هایی را با بهزیستی در این زمینه داریم و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد تا به بیمارانی که دفترچه بیمه سلامت دارند خدمت ارائه شود.

وی ادامه داد: موضوع بعدی خانواده بیماران اوتیسم هستند که به حمایت نیاز دارند، این بیماران هر چه زودتر مورد مداخله‌ی پزشکی قرار گیرند، عوارض کم‌تری دچار می‌شوند، ما با همکاری وزارت بهداشت در حال تدوین بسته‌های مناسب حمایتی هستیم تا پوشش خدمات آنها را پوشش مناسبی دهیم.

ناصحی گفت: تاکنون حدود دو هزار میلیارد تومان برای ۲۶۷ هزار بیماران کرونایی بیمه شده سازمان بیمه سلامت پرداخت شده و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی و ۹۰ درصد هزینه‌های بستری این بیماران به علاوه هزینه‌های ۹ قلم داروهای این بیماران از جمله داروی رمدسیویر پرداخت شده است.

وی افزود: عقد قرارداد جدید با ۱۲۳۹ مرکز جدید را داشتیم، همچون ۴۲۷ مطب، ۶۶ آزمایشگاه، ۵۴ دانشگاه، هفت بیمارستان جزئی از همین مراکزی هستند که تعدادش ذکر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز