خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور مطرح کرد:

برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در پساکرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۵۲۵

وزیر کشور مباحث مطرح شده در آخرین جلسه شورای اجتماعی کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه صد و سی و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار داشت: تلاش کردیم علیرغم وجود کرونا و اثر آن در حوزه‌های مختلف از جمله در تشکیل جلسات، جلسات را به موقع برگزار کنیم. تصمیمات خوبی نیز امسال در جلسات شورای اجتماعی کشور گرفته شده است.

وی ادامه داد: گزارش‌های واصله نشان می‌دهند دستگاه‌های مختلف مسئول حول محور وظایف و فعالیت‌های تعریف شده تلاش کرده‌اند که خوب عمل کنند و امیدوارم خداوند به همه دوستان توفیق دهد.

وزیر کشور با اشاره به جلسه امروز شورای اجتماعی کشور تصریح کرد: امروز ادامه مباحث جلسه قبل بررسی شد، ما در این جلسه به بررسی آثار آسیب‌های اجتماعی کرونا پرداختیم. در فاصله بین جلسه قبل تا این جلسه نیز کارگروه‌های مختلف موضوع را به صورت کامل و دقیق بررسی و دستگاه‌ها در این جلسه گزارش نتیجه بررسی خود را اعلام کردند.

فضلی افزود: جمع‌بندی جلسه این بود که همه دستگاه‌های مرتبط با موضوعات اجتماعی از منظر آسیب‌شناسی چه در حال حاضر و چه در پساکرونا با آسیب‌های اجتماعی مواجه خواهند بود که این آسیب‌ها احصا شده است و مقرر شد همه دستگاه‌ها برنامه‌های خود و همچنین اقداماتی که در خصوص جلوگیری از آسیب‌ها و همچنین کاهش آسیب‌ها و مدیریت آن می‌توانند انجام دهند را ارائه دهند.

وی ادامه داد: پس از ارائه برنامه توسط دستگاه‌ها، دستگاه مسئول، دستگاه‌ همکار و دستگاه‌های معین برای اجرای این برنامه‌ها مشخص شده و یک زمانبندی مشخص برای آن تعیین می‌شود تا بتوانیم در این حوزه نیز به توفیقاتی دست پیدا کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: دستور بعدی این جلسه موضوع طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بود. ما در گذشته یک برنامه جامع از سال 1395 برنامه‌ریزی کردیم. در مراحل اول یک طرح ملی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تهیه کردیم و در آنجا موضوعات و آسیب‌های مختلف مشخص شده و همه دستگاه‌های مسئول، معین و همکار تعیین شدند و تاکنون مبتنی بر این برنامه کار را انجام می‌دادیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در ادامه این طرح جامع، با توجه به تجربیاتی که کسب شد و همچنین تفویض قانون برنامه ششم به شورای اجتماعی کشور، دستگاه‌ها مامور شدند تا در ظرف دو سال با تشکیل کارگروه‌هایی که شامل بیش از 300 نفر هستند، بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی مطرح شود و کلیات برنامه این کارگروه‌ها به تصویب رسید. ما با این کار هم هدفگذاری‌هایمان معلوم شد و همچنین سیاست‌ها، برنامه‌ها و اولویت برنامه‌هایمان مشخص شد.

وی با بیان اینکه همه آسیب‌ها در یک رتبه مشخص نیستند، یادآور شد: برخی از آسیب‌ها پیش‌برنده هستند و برخی آسیب‌ها نیز محرک آسیب‌های بعدی هستند بنابراین باید اولویت‌ها مشخص شود تا بر اساس آن منابع اندکی که داریم در زمان معین برای کاهش این آسیب‌ها استفاده شده و ما بهتر عمل کنیم.

وزیر کشور گفت: موضوع دیگر بحث کرونا، نوروز و مسافرت‌های نوروزی بود. دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد که به جز شهرهای قرمز و نارنجی بقیه شهرها می‌‌توانند با رعایت پروتکل‌ها به صورت مضاعف حداقل سفرها را داشته باشند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه وظایف دستگاه‌های اجرایی نوشته شده، ادامه داد: دستگاه‌ها باید نگاه دقیق به پروتکل‌ها داشته باشند و به صورت کامل وظایف خود را انجام دهند. همه دستگاه‌ها نیز توجیه شدند و امیدواریم با یک نوروز بانشاط و یک نوروز خوب روبه‌رو باشیم و باید مراقب باشیم تا پس از نوروز با حوادثی از قبیل شیوع بالای کرونا نباشیم چرا که در این صورت همین نشاط تبدیل به غم خواهد شد.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت نگرانی‌هایش را در این خصوص اعلام می‌کند. مقام معظم رهبری نیز از فرمایشات دیروزشان مشخص بود که ایشان مردم را به توجه به سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا توصیه می‌کنند و اعلام کردند که مسافرت نمی‌روند و توصیه ما نیز به مردم این است که حداقل ممکن مسافرت‌ها انجام شود.

وزیر کشور تصریح کرد: ما در قرارگاه موظف هستیم با همکاری وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، وزارت گردشگری، نیروهای بسیج، استانداران، فرمانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بستر را آماده کنیم اما همه اینها منوط بر این است که مردم خودشان مراعات کنند، ما هم نگران جان مردم هستیم و امیدوارم با همکاری مضاعفی که با هم خواهیم داشت با کمترین هزینه بتوانیم بیشترین بهره‌وری را در این ایام داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز