خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس کمیته امداد به مناسبت روز «احسان و نیکوکاری»

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۱۸۶

​رئیس کمیته امداد در پیامی با تبریک روز احسان و نیکوکاری و سالگرد تاسیس این نهاد مقدس، از مردم نیک‌اندیش ایران اسلامی برای مشارکت در جشن نیکوکاری دعوت کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام  مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد به مناسبت روز احسان و نیکوکاری و دعوت از مردم برای پیوستن به جشن نیکوکاری به شرح زیر است: 

"احسان و نیکوکاری یکی از سنت‌های حسنه الهی و از کارهای اجتماعی و اعتقادی و اخلاقی است که در قرآن کریم و احادیث به آن سفارش شده و در سیره ائمه اطهار علیهم‌السلام نیز مصادیق فراوانی دارد. ایران دیار مهر و محبت است و مردم این سرزمین از دیرباز یاری‌گر هموطنان محروم خود بوده و مشکلات آنان را مشکل خود می‌دانستند. 

در سالی که گذشت فشارهای اقتصادی ناشی از بیماری منحوس کرونا و تحریم‌های ظالمانه، مشکلات بسیاری را برای هموطنان به وجود آورد که این فشارها برای خانواده‌های نیازمند دو چندان بود و خیران و نیکوکاران با تلاشی مضاعف در جهت کمک مومنانه به این عزیزان گام برداشتند، حضور پر شور در پویش‌های مردمی ایران همدل، ایران مهربان و جشن‌های عاطفه‌ها، نیکوکاری و رمضان نمونه کوچکی از همراهی‌های نیکوکاران است. 

در آخرین روزهای هر سال و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار ایران اسلامی در ۱۴ اسفند در همایشی بزرگ که نماد نوع‌دوستی و مهرورزی است دست‌های پر محبت و یاری‌گر خویش را بر سر ایتام و خانواده‌های نیازمند می‌کشند؛ دستان مهربانی که شکوه محبت و احسان را به نمایش می‌گذارند. 

جشن نیکوکاری هرساله با همت و تلاش همکاران این نهاد مقدس و کمک صدا و سیما، آموزش و پرورش و بسیج مستضعفان و سایر نهادها و سازمان‌ها، همزمان در سراسر کشور با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ انفاق و احسان و جذب کمک‌ها و هدایای خیرین به خانواده‌های محروم و نیازمند برگزار می‌شود. این جشن فرصتی است تا مردم عزیز ایران بار دیگر نوع دوستی و احساس مسؤولیت خویش را در این میدان عمل به نمایش بگذارند و برگ زرین دیگری را در کارنامه عطوفت ایران بیفزایند. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، اینجانب ضمن دعوت از مردم نوع‌دوست و سخاوتمند ایران اسلامی جهت حضور و شرکت در مراسم نیکوکاری امسال بر خود لازم می‌دانم این روز را به همه خیرین و نیکوکاران که همواره در مسیر رفع نیاز برادران و خواهران خود گام برمی دارند تبریک و تهنیت می‌گویم و سلامتی و توفیق روزافزون آنان را از درگاه ایزدمنان مسئلت می‌دارم. "

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز