خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

جزئیات تخلف یک شرکت برای کسب مالکیت زمین مدارس با سندسازی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۹۸۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در واکنش به بازگرداندن زمین‌های آموزش و پرورش این استان گفت: شرکتی سندسازی‌هایی انجام داده بود که توسط آن فضاهایی از مدارس را به عنوان مازاد در اختیار گرفتند اما با همراهی قوه قضاییه و دادستانی این زمین‌ها از آن‌ها پس گرفته شد.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آزاد شدن ۱۲ هکتار زمین کرج و بازگرداندن سهم و بخشی از این زمین‌ها که متعلق به آموزش و پروش استان البرز بوده است، توضیح داد: سال ۹۵ پیش از حضور بنده در آموزش و پرورش البرز یک تفاهم نامه‌ای بین آموزش و پرورش استان و شرکت فلاحتی منعقد شد. این شرکت یک سابقه ۳۰ساله داشت و قانونی بود. شاید یکی از دلایلی که هم مردم و دستگاه‌ها دچار اشتباه و مشکل شدند سابقه چندین‌ساله این شرکت بوده است. پس از این اتفاقات مدیرعامل این شرکت به عنوان اولین نفر دستگیر شد.

وی در پاسخ به این سوال که این زمین‌ها از ابتدا متعلق به چه کسی و کجا بوده است؟ گفت: این زمین‌ها در ید آموزش و پرورش بوده اما ما مدرکی دال بر اینکه زمین‌ها متعلق به ما است نداشتیم. زمانی که ما موضوع را پیگیری کردیم و خواستیم سند بزنیم، این شرکت مدارکی ارائه کرد که زمین‌ها متعلق به آن‌هاست. البته که این مدارک ساختگی و به نام شرکت فلاحتی بوده است. به گونه‌ای که در این مدارک ادعا شده بود مدارس متعلق آن‌هاست.

قاسمی ادامه داد: پیرو پیگیری‌های صورت گرفته، شرکت فلاحتی به ما گفتند ما مدرسه را از شما نمی‌گیریم اما توافق کنید؛ به عنوان مثال یک بخشی از حیاط اداره شما که چندین باب مغازه از آن در می‌آید را ما به ازای مدرسه به ما بدهید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: با بررسی‌ها، مشخص شد که اینها سندسازی کرده‌اند، سپس قوه قضاییه و دادستانی به ماجرا ورود پیدا کردند و دستوری صادر شد تا از طریق اداره کل ثبت استان البرز برای همه این ۲۲ مدرسه ما سند صادر شود. بخشی از این سندها به ما تحویل داده شده و بخشی دیگر نیز در شرف صدور سند است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش در گذشته و حال این بوده که املاک دولتی مستندسازی شود. به تعبیر دیگر ما بایستی سند اینها را بگیریم تا به عنوان سرمایه دولت از آن صیانت شود.

قاسمی توضیح داد: آموزش و پرورش نیز در راستای مستندسازی این اقدام را کرده که برای مدارس خود سند بگیرد، زیرا هم اکنون، مدارس زیادی در سطح کشور هستند که سند ندارند. این تفاهم انجام شده که سند ۲۲ مدرسه ما در کرج به نام آموزش و پرورش زده شود. برخی از این مدارس ادعا کردند که دیگران مالک آن هستند و ما هم برای این کار مدرکی نداشتیم که بگوییم مدرسه متعلق به ما است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: بعد از این بررسی‌های لازم با ورود نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و نیروهای دادگستری استان البرز بر اقدامات شرکت فلاحتی البرز انجام شد. لازم به ذکر است که این مشکل فقط برای آموزش و پرورش به وجود نیامده و زمین‌های شخصی و شهرداری هم بوده‌اند.

قاسمی گفت: در نهایت مشخص شد که هیچ کدام از سندهای این شرکت واقعی نبوده است. سپس در جلسه‌ای که ما چند روز گذشته در نظرآباد کرج با مدیرکل دادگستری، دادستان استان البرز، رییس دادگستری، دادستان شهرستان، فرماندار و مسئولان محلی داشتیم و با به ورود جدی دادگستری نظر آباد؛ همه آن توافق نامه‌ها ابطال گردید و با دستور داده شد سند این مدارس صادر شود.

وی در پاسخ به این سوال که دیوارهای کشیده شده تخریب شده‌اند؟ گفت: بله، یک بخش از املاکی که شرکت گرفته، بخشی از حیاط مدرسه‌ای است که بَر خیابان اصلی بوده و تجاری است. آن‌ها قصد داشتند از این طریق تا ۲۰ مغازه تجاری از آنجا در بیاروند. شرکت فلاحتی گفته بودند که ما سند این مدارس را می‌زنیم به این شرط این بخش را به ازای مدارس به ما بدهید. اما با بررسی دادستانی این دیوارها تخریب و به مابقی حیاط مدرسه الحاق شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این ۲۲ مدرسه در حال حاضر فعال هستند؟ گفت: بله زیرا مدارس در اختیار ما بود اما شرکت فلاحتی به بهانه اینکه ما حکم خلع ید و قلع و قمع را می‌گیریم طی سال‌های گذشته با سندهای ساختگی ادعای مالکیت مدرسه را داشتند. همکاران وقت ما نیز در آن زمان نمی‌دانستند این سندی که ارائه می‌شود درست است یا نادرست و به فرض صحت این اسناد با شرکت فلاحتی توافق کرده بودند.

به گزارش ایلنا و به گفته روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز، ۱۲ هکتار کل زمین‌های آزاد شده بوده که البته همه این مقدار متعلق به آموزش و پرورش نیست. آن چیزی که از آموزش و پرورش از ید افراد خارج شده و به آموزش و پرورش برگشته چیزی حدود نیم هکتار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز