خبرگزاری کار ایران

درخواست توجه ویژه مجلس به هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۵۰۱

رئیس سازمان هلال احمر گفت: در چند سال اخیر بحران‌های مختلفی در کشور رخ داده و بنیه لجستیک و توان عملیاتی هلال احمر به تناسب کاهش یافته و فرصت جبران آن نبوده است بعلاوه تحریم نیز شرایط را برای ما سخت‌تر کرده است. با توجه به اینکه در فصل بودجه قرار داریم نیازمند عنایت ویژه مجلس در بودجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران در مراسم اختتامیه جشنواره «رفیق خوشبخت ما» گفت: جمعیت هلال احمر یک جمعیت دو میلیون نفری دارد که ۵۰ درصد آنرا جوانان تشکیل می‌دهند و در غالب کانون‌های مختلف دانشجویی، دانش آموزی، عشایری، کارگری و غیره حضور دارند. 

او ادامه داد: از این میان حدود ۸ تا ۱۰ هزار نفر نیروی رسمی هستند و بقیه جوانان بی‌ادعایی هستند که در این ارتش حضور دارند. 

همتی با بیان اینکه در سال ۹۹ یکی از اصلی‌ترین خدمات سازمان هلال احمر موضوع کرونا بود گفت: کنترل خروجی استان‌های بزرگ به هلال احمر سپرده شد و بیش از ۲۰ میلیون نفر در غالب ۷ و نیم میلیون خودرو تب‌سنجی شدند. 

او با اشاره به اینکه کنترل افراد مشکوک در مبادی ورودی کشور از ۱۵ اسفندماه به هلال احمر سپرده شده است، گفت: بیش از ۱۰۰ مبدا ورودی به هلال احمر سپرده شد و از ۱۵ اسفند ماه بررسی افراد مشکوک، قرنطینه و هدایت هموطنانی که از مرزها وارد کشور می‌شوند به هلال احمر سپرده شد. 

همتی در ادامه با اشاره به بحران‌هایی که در سال‌های اخیر کشور درگیر آن بوده، گفت: در چند سال اخیر بحران‌های مختلفی در کشور رخ داده و بنیه لجستیک و توان عملیاتی هلال احمر به تناسب کاهش یافته و فرصت جبران آن نبوده است بعلاوه تحریم نیز شرایط را برای ما سخت‌تر کرده است. 

رئیس سازمان هلال احمر ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل بودجه قرار داریم نیازمند عنایت ویژه مجلس در بودجه هستیم. 

او همچنین خواستار توجه ویژه مجلس به اردوگاه‌هایی شد که در چند سال گذشته رو به تعطیلی رفتند. 

همتی در ادامه با اشاره به خانه‌های هلال گفت: در کشور بیش از ۱۷ هزار خانه بهداشت و دو هزار پایگاه سلامت داریم. قرار است خانه‌های هلال در محروم‌ترین نقاط ایران راه اندازی و ۳۸ هزار خانه هلال را برپا کنیم و برای راه اندازی آن‌ها نیز درخواست داریم که مجلس تا جایی که می‌تواند کمک کند.

وی ادامه داد: غربالگری ۱۰۰ مبدا ورودی در آستانه دومین عید کرونا به جمعیت هلال احمر سپرده شده که انجام تست‌های سریع در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی به عهده این جوانان خواهد بود.

رییس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امسال با توجه به مساعدت های دولت و سازمان برنامه بودجه بخشی از کمبودها در انبارهای هلال احمر جبران شد اما هنوز به ایده‌آل ترین حالت که آرامش جامعه را تامین کند نرسیدیم و امیدواریم با حمایت مجلس بخش لجستیک و انبارهای هلال‌احمر برای امدادرسانی در بحران ها تقویت شود، همچنین در حوزه‌های آموزش و راه‌اندازی اردوگاه‌های فرهنگی برای جوانان نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی درباره خانه های هلال احمر تصریح کرد: نکته آخر هم راه اندازی خانه‌های هلال است؛ چشم انداز جمعیت هلال‌احمر راه‌اندازی بیش از ۳۸ هزار خانه هلال بر محوریت داوطلبی در سراسر کشور است که تاکنون ۴۲۰۰ خانه با همت مدیران هلا‌احمر راه اندازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز