خبرگزاری کار ایران

وزیر کشاورزی:

قابلیت بازطراحی واکسن رازی در برابر کرونا/ آلوده شدن برخی نیروها به هپاتیت در زمان انتقال میمون از کشورهای آفریقایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۰۳۵

وزیر کشاورزی گفت: واکسن کووپارس رازی قابلیت باز طراحی در برابر ویروس را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم خاوازی، وزیر کشاورزی در مراسم رونمایی از کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس رازی بیان کرد: طراحی این واکسن بسیار مهم بود، اما خیلی از افراد در این مسیر ما را تشویق نکردند، اما از اواخر فروردین تا خرداد ماه دوزسنجی‌ها و فرمولیزاسیون را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: بعد از دوز سنجی بر روی تمام حیوانات مطالعه، تست و بررسی انجام می‌شود و گایدلاین‌ها را بر روی ۵۰۰ حیوان انجام دادیم.

خاوازی افزود: در زمان تدارک میمون و انتقالش از کشورهای آفریقایی بعضی نیروها به هپاتیت آلوده شدند.

وی گفت: پیش بالینی کار قوی و محکمی باید باشد که ما هم آن را جدی انجام دادیم، کالبد شکافی، پاتولوژی و ایجاد پرونده برای وزارت بهداشت از کارهای مهم این برنامه بود.

خاوازی ادامه داد: ایرانی‌ها از پدر و پدربزرگانشان همه از واکسن رازی استفاده کردند که از تکنولوژی‌های قدیمی این حوزه بوده و الان هدف ما از ساخت واکسن قطع زنجیره‌ی انتقال ویروس است.

وی افزود: این واکسن هدیه‌ایی به مردم ایران است و این پلت فرم به گونه‌ایی است که تزریق آن با هیچ واکسن دیگری تداخل ندارد.

خاوازی در پایان گفت: برای مراحل این واکسن ما با وسواس زیاد پیش رفتیم و برای جهش‌هایی که اتفاق افتاده این پلت فرم قابلیت بازطراحی واکسن را دارد و می‌تواند آن را بازطراحی کند.

علی اسحاقی رئیس موسسه تحقیقاتی رازی در این مراسم بیان کرد: اردیبهشت و خرداد این نمونه به میمون تزریق شد و سپس بررسی دقیق انجام شده و ۲۷ دی ماه مجوز انجام تست روی انسان صادر شد که امروز اولین تزریق به دو نفر انجام خواهد شد.

اسحاقی افزود: فاز انسانی سه فاز دارد، اما امروز فاز ۱ در حال انجام است که بر روی ۱۳ نفر تست می‌شوند. وی گفت: در طول ۸ روز این تزریق انجام می‌شود و ۱۲۰ نفر دیگر پس از آن وارد فاز تزریق واکسن می‌شوند و دو ماه بعد فاز دوم آغاز می‌شود، ما در حال حاضر مجوز برای فاز ۱ و ۲ را در دست داریم.

وی بیان کرد: موسسه رازی ۹۶ سال واکسن می‌سازد و بنابراین اصلا مردم نگران عوارض واکسن نباشند، چون این واکسن با دقت ساخته می‌سود تا ضرری به دنبال نداشته باشد و پروتکل‌های علمی رعایت شده است و امروز با حضور مقام عالی جهاد کشاورزی فاز ۱و ۲ آغاز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز