خبرگزاری کار ایران

اصرار شورای شهر بر نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی هتل‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۰۴۰

اعضای شورای شهر تهران اعتراض فرمانداری بر نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی نظارت فنی و عوارض استفاده موقت در شهر تهران را وارد ندانستند و به اجرای مصوبه رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی نامه فرمانداردر خصوص اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه «نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی نظارت فنی و عوارض استفاده موقت در شهر تهران» در دستور کار شورا قرار گرفت. 

محمد سالاری با قرائت گزارش کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: موضوع اعتراض فرمانداری در ارتباط با تخفیف عوارض برای هتل‌ها و ساخت فضاهای اقامتی و سیاحتی بوده است و معتقدند این از مصادیق تخفیف است و براساس رای دیوان عدالت اداری شوراهای شهر نمی‌توانند تخفیف بدهند. 

او ادامه داد: در حالی که شورای شهر براساس اختیارات می‌تواند عوارض را برای کاربری‌های مختلف متفاوت در نظر بگیرد. کمااینکه عوارض کاربری اداری، تجاری و مسکونی با همدیگر تفاوت دارند. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی افزود: از منظر قانونی این در اختیار شورای شهر است و نظر فرمانداری مبنی بر اینکه ارائه تخفیف در اختیار شورای شهر نمی‌باشد مورد قبول نیست. 

در ادامه سید ابراهیم امینی با قرائت گزارش کمیسیون حقوقی و نظارت گفت: زمانی که قانون گذار چیزی را ملغی می‌کند اثر بر گذشته دارد و نه در آینده. ضمن اینکه وقتی از تخفیف صحبت می‌شود باید مصوبه‌ای وجود داشته باشد در حالی که اصلا مصوبه وجود ندارد. ما مصوبه‌گذاری را به استناد بند ۱۶ ماده ۸۰ قانون تشکیلات شوراهای اسلامی کشور انجام دادیم که تصویب لوایح برقراری و یا لغو عوارض شهر از جمله اختیارات شورای شهر تهران است. لذا نظر کمیسیون نظارت و حقوقی نیز همانند کمیسیون معماری و شهرسازی اصرار بر اجرای مصوبه است. 

به گزارش ایلنا اعضای شورای شهر تهران با نظر دو کمیسیون معماری و شهرسازی و نظارت و حقوقی مبنی بر اصرار بر اجرای مصوبه الحاق یک تبصره به تبصره ۴ بند و ماده ۴ در نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی موافقت کردند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز