خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس پایتخت خبر داد:

دستگیری ۲۱۹ اراذل و اوباش/ قطع یک دست و یک گوش در نزاع‌های خیابانی/ پلمب ۷۱ واحد صنفیِ محل تجمع اوباشگران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۰۲۸

رییس پلیس پایتخت از دستگیری ۲۱۹ نفر از اراذل و اوباش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طرح اقتدار پلیس امنیت عمومی  (دستگیری اراذل و اوباش ) و طرح صاعقه پلیس پیشگیری (دستگیری موبایل قاپ‌ها) صبح امروز با حضور سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در ستاد فاتب برگزار شد.

سردار رحیمی پس از بازدید و برگزاری این طرح اظهار  داشت: امروز طرح  دو پلیس امنیت و پیشگیری اجرا شد. دو طرح اقتدار و صاعقه برای برخورد با اوباش، مزاحمین نوامیس، آلوده کنندگان معابر، پارک‌ها، مراکز تفریحی، استفاده کنندگان و سوء استفاده کنندگان از سلاح سرد و ... اجرا می‌شوند که رویکرد اقتدار برخورد مستقیم با مزاحمین نوامیس است.

وی ادامه داد: برخوردهای ما تا شب عید ادامه دارد و از این طریق امنیت مراکز خرید را تشدید کردیم. ضمن اینکه به خانواده ‌ها تاکید داریم رعایت کنند، زیرا در مراکز عمده خرید حجم جمعیت به شدت افزایش یافته است.

رییس پلیس پایتخت گفت: ترافیک عصرگاهی ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و پلیس راهنمایی و رانندگی یک نیروی مضاف برای این امر به کار گرفته که تا شب عید این وضعیت ادامه دارد. در حین این اقدامات ما از برخورد با سارقان، حاملان سلاح سرد، اوباش و کسانی که می‌خواهند امنیت جامعه را دچار اختلال کنند، کوتاه نخواهیم داد.

سردار رحیمی اضافه کرد: در هشتیمن طرح مبارزه با اراذل و اوباش در مجموع ۱۲۹ حکم قضایی برای مخفی‌گاه‌های اوباش یا محل‌های پاتوق که مزاحمت ایجاد می‌کردند اخذ شد که ۵۹ پرونده شرارت، ضرب و جرح و ۴۰ فقره مزاحمت نوامیس در محلات، پارک‌ها و باشگاه‌ها و ۶ فقره پرونده در رابطه با سواستفاده از سلاح و ۲۳ پرونده مربوط به توزیع مشروب بوده است.

وی افزود: طرح برخورد با توزیع کنندگان غیرمجاز مواد محترقه در این مرحله اجرا شد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار انواع بسته‌های مواد محترقه خطرزا از ۶ مرکز و محل دپو  کشف شد. ۱۲۱ محله و مکانی که آلوده بودند پاکسازی شد از جمله قهوه خانه، سفره خانه، باشگاه بدنسازی و پارک‌ها در مناطقی مثل ستارخان، خاک‌سفید، نظام آباد، اتابک، نازی آباد،دولت آباد، عدل آباد.

سردار رحیمی گفت: در مجموع ۲۱۹ اوباش در این طرح دستگیر شد که ۵۹ نفر اوباش سطح دار بودند که در نزاع ها شرکت کردند و حتی در برخی نزاع‌ها یک مورد گوش یا دست یک نفر قطع شده بود و تخریب‌های فراوانی برجای ماند.  همچنین ۱۰۳ مزاحم نوامیس، ۳ نفر از اوباش به دلیل حمل سلاح حین اوباشگری و ۳۱ نفر در بحث مواد مخدر حین اوباشگری دستگیر شدند. همچنین ۳۱ سلاح شکاری و شبه سلاح و تعداد زیادی سلاح سرد کشف و ضبط شد.

وی افزود:  ۷۱ واحد که محل تجمع اوباش و پاتوق بوده‌اند پلمپ شد. به واحدهای صنفی به ویژه سفره خانه‌ها و پاتوق‌ها هشدار می‌دهیم که تجمع و مزاحمت نوامیس موجب بسته شدن مراکز آنها خواهد شد.

رییس پلیس پایتخت خاطر نشان کرد: در حوزه فضای مجازی ۸۷ تارنمای مجازی که حرف‌ها و کری‌های اوباش را منتشر می‌کردند شناسایی و ۴ مورد آن ها مسدود شده و همین رویه ادامه دارد.

وی یادآور شد: در مرحله ششم طرح صاعقه که رویکرد اصلی آن برخورد با حاملین و استفاده کنندگان سلاح سرد است به طور ویژه در دستور کار ماست. با کسانی که این سلاح را تولید کرده و از آن سواستفاده می‌کنند برخورد خواهد شد. دستگیری ۳۶۵ سارق، کیف قاب، زورگیر، موبایل قاپ و کسانی که از سلاح سرد به عنوان وسیله ابزار کار استفاده می‌کردند انجام شد و دستگیری ۸۹ نفر زورگیر و موبایل قاپ نیز در ذیل این آمار هستند.

او در خصوص پلمپ منازل مجردی که محل تجمع اوباش شده بود گفت: ۴۷ باب منازل مجردی که البته فقط نامش مجردی است و  اغلب سارقین و اوباش ساکن آن هستند و بیشتر واقع در میدان امام حسین هست پلمپ و افراد ساکن در آن دستگیر شدند. در این میان ۱۴۷ اتاقک در این ۴۷ باب وجود داشت که پلمپ شد.

وی درخصوص محدودیت‌های شبانه گفت: محدودیت‌های تردد شبانه از ۹ تا ۳ پابرجاست و حتی به خاطر شب عید ساعت ۹ را عقب نبردند‌. دوربین ها از ۹ شب به بعد جریمه می‌کنند، هیچ محدودیتی هم برداشته نخواهد شد. مسئولین ذیربط نگران هستند و این روند صعودی ابتلا نگران کننده است. فعلا در خصوص قرنطینه تهران موضوعی مطرح نشده است. درباره ممنوعیت تردد افراد پیاده هم بحثی نشده ولی با توجه به بی توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌ها وضعیت نگران کننده است. ضمنا من به کسبه تاکید می‌کنم که تا ۸ شب واحد صنفی خود را ببندند.

وی در واکنش به اجاره پشت بام‌ها اظهار داشت:  اجاره پشت بام‌ها را تکذیب می کنم، تنها همان یک مورد بوده و پلیس امنیت و پیشگیری این مسئله را تایید نکردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز