خبرگزاری کار ایران

نیاز به ۲۰۸۰ عضو هیات علمی برای استاندارد شدن دانشگاه فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۷۴۹

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به بازنشستگی معلمان و کمبود معلم در سال‌های آتی و ضرورت تامین منابع انسانی معلم، خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان برای رسیدن به استاندارد مطلوب نیاز به ۲۰۸۰ هیات علمی دارد.

به گزارش ایلنا، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، در جلسه هیات رئیسه دانشگاه که با حضور علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد، با اشاره به ماموریت و ویژگی‌های دانشگاه فرهنگیان به بیان برنامه‌های حال حاضر و فعالیت‌های پیش رو پرداخت.

وی ضمن قدردانی از اقدامات و حمایت وزیر و مدیران وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای تقویت دانشگاه‌ها بالاخص این دانشگاه ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌ها و اقدامات معاونت‌های مختلف و برداشتن گام‌های بلند در راستای اهداف بتوانیم پاسخگوی نیاز جامعه به معلم باشیم.

خنیفر، در ادامه به ارتقاء و افزایش زیرساخت‌های آموزش مجازی در دانشگاه در شرایط کرونایی و نیاز به آموزش‌های مجازی دانشجومعلمان اشاره کرد.

وی همچنین با بیان بازنشستگی معلمان و کمبود معلم در سال‌های آتی و ضرورت تامین منابع انسانی معلم، خاطر نشان کرد: در همین راستا دانشگاه فرهنگیان برای رسیدن به استاندارد مطلوب نیاز به ۲۰۸۰ هیات علمی دارد.

رییس دانشگاه فرهنگیان، در ادامه تعیین نیاز، برگزاری آزمون، پذیرش و گزینش دانشجو معلمان را برعهده آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان را مسئول آموزش آنان دانست، و گفت: دانشگاه فرهنگیان تلاش می‌کند تا فاصله موجود برای تامین معلم را طی کرده و برای تربیت معلم مطابق با سیاست‌ها و روش‌های وزارت اموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام کند.

وی همچنین در ادامه به ۳ طرح ۳۱-۳۱ (۳۱موزه تربیت معلم در ۳۱ استان)، طرح ۳۱ مجلد (تاریخ تربیت معلم و بزرگان هر استان) و بازنگری و ایجاد رشته‌ها در دانشگاه تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز