خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعلام اولویت‌های واکسیناسیون کرونا در بین ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۱۲۹

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تزریق واکسن کرونا به جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا توضیحاتی ارائه کرد.

«امیر کریمی» مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تزریق واکسن کرونا به جانبازان، ایثارگران و خانواده‌‌های شهدا گفت: هماهنگی هایی با وزارت بهداشت هم به صورت مکاتبه و هم به صورت تلفنی انجام شده و قرار است به زودی پس از اعلام اولویت‌ها از سوی ما به وزارت بهداشت واکسیناسیون انجام شود.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا پروتکل ویژه‌ای دارد که باید توسط کادر درمان انجام شود و یک واکسن ساده نیست، ادامه داد: از همین رو واکسیناسیون توسط وزارت بهداشت انجام می شود، اما اولویت‌ها را ما به وزارت بهداشت اعلام می‌کنیم. براساس اعلام وزارت بهداشت نیز قرار است در مرحله اول ۱۰ هزار دوز در اختیار ما قرار دهند و واکسیناسیون توسط این وزارتخانه برای افرادی که ما اعلام می‌کنیم، براساس اولویت انجام شود.

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: وزارت بهداشت اعلام کرده است که در ابتدا کادر درمان که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه فعالیت می‌کنند و سپس سایر کادر درمان واکسینه می‌شوند و در مرحله سوم که سایر افراد جامعه براساس اولویت واکسینه می‌شوند، ایثارگران نیز در این گروه قرار دارند و در اولویت هستند. ما نیز براساس تعداد دوز واکسنی که از سوی وزارت بهداشت تخصیص داده می‌شود، اولویت‌هایمان را اعلام می‌کنیم.

کریمی با بیان اینکه بزودی واکسیناسیون براساس اولویت‌ها در میان ایثارگران نیز انجام خواهد شد، گفت: در ابتدا جانبازان شیمیایی شدید در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند، پس از آن جانبازان ۷۰ درصد به بالا که ضایعات قابل توجهی دارند مانند جانبازان قطع نخاع و جانبازانی که از دو چشم نابینا هستند و همچنین جانبازانی که بیش از دو عضو قطع شده دارند. والدینی که بیش از دو شهید داشته‌اند نیز در اولویت و در فاز اول واکسیناسیون ایثارگران هستند.

وی ادامه داد: در فاز بعدی جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و افرادی که به بیماری‌های صعب العلاج مبتلا هستند مانند افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی، کبد و کلیوی پیشرفته هستند، این افراد هم شامل جانبازان و هم خانواده معظم شهدا، والدین، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران هستند. در فاز نهایی که جمعیت بیشتری از کشور قرار است واکسینه شوند سایر ایثارگران که درصد جانبازی کمتری دارند نیز واکسینه می‌شوند.

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ما شخص به شخص افراد را براساس کد ایثارگری به وزارت بهداشت اعلام می‌کنیم و اینگونه نیست که بگوییم به طور مثال در فاز اول به ۱۰ هزار نفر واکسن بزنند ما براساس اولویت‌هایی که اعلام کردیم اسامی را براساس کد جانبازی و ایثارگری این افراد به وزارت بهداشت اعلام می‌کنیم و این افراد توسط وزارت بهداشت واکسینه می‌شوند.

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره وضعیت کرونا در میان جانبازان و ایثارگران گفت: اطلاعات و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که ابتلا به کرونا در میان جانبازان و ایثارگران از نُرم جامعه پایین‌تر است، چراکه جانبازان و ایثارگران به مشکلات خودشان واقف هستند و مراقبت بیشتری از خود می‌کنند. همچنین اطلاعیه‌ها و آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری از کرونا به جانبازان و ایثارگران ارائه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز