خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش در هفدهمین برنامه گفتگوی هفته با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

مفهوم همکاری در جامعه ما نیازمند بازنگری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۸۲۴

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: هر مدرسه را به یک آزمایشگاه بزرگ برای گفتگوهای عمیق درباره ایثار تبدیل کنیم چراکه هیچ موضوعی به‌اندازه تأمل در انجام این هدف ظرفیت‌های یادگیری ما را بالا نمی‌برد.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در هفدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تمایزهای افراد، ظرفیت آنان برای یادگیری است. در برابر پدیده‌هایی هستیم که به‌سرعت تغییر می‌کنند و دائماً در وضعیت‌های متفاوتی قرار می‌گیریم که می‌تواند هم حال انسان‌ها و هم وضعیت آنان را تغییر دهد.

وی بابیان اینکه معتقدم تمایز، محصول نظام یادگیری است، افزود: به فرصت همکاری بین ۲دستگاه از زاویه یادگیری توجه می‌کنم ارتباط انسان‌ها باهم یک عنصر برای فراگیری است و پیوند دستگاه‌ها ارتباطی را برای یادگیری فراهم می‌کند.

حاجی میرزایی بیان کرد: اگر از نگاه مکانیکی و سطحی به مقوله همکاری نگاه و آن را در یک فضای دقیق‌تری درک کنیم دائماً در مواجه با مسائل متفاوتی قرار می‌گیریم که فرصتی برای کامل شدن ما و شرکای ما خواهد بود.

وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد: یکی از مفاهیمی که در جامعه نیازمند به بازنگری است مفهوم همکاری است؛ ما به همکاری به‌عنوان یک مقوله‌ای که مأموریت‌ها را در یک راستا قرار می‌دهد، دستگاه‌ها را به یک تولید مشترک می‌رساند و یاری می‌کند تا محصول نهایی مطلوب‌تری داشته باشند، نگاه می‌کنیم.

وی بابیان اینکه نتیجه همکاری باید تحقق اهداف مشترک باشد، افزود: اهداف امروز ما و شما توسعه فرهنگ ایثار، تکریم ایثارگران و خانواده شهدا است. آموزش‌وپرورش از دیرباز با این مفهوم مأنوس بوده است وقتی ۴۱هزار شهید معلم و دانش آموز داریم و جمعیت قابل‌توجهی از فرهنگیان درگیر دفاع بودند، یعنی یکی از پایه‌های دفاع مقدس فرهنگیان بودند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و بنیاد شهید یک خدمت آموزشی مشترک روی آوردند، گفت: مدارسی را تشکیل دادیم که باید بدانیم در شکل‌گیری آنان درصدد چه هدفی بودیم و اهدافمان تا چه حد محقق شده است. این موضوع جذابی برای گفتگوی همیشگی بین ما است، بنابراین باید شرایط تک‌تک دانش‌آموزانی که در این‌گونه مدارس آموزش می‌بینند را موردتوجه قرار دهیم و باید محصول مشترک این مدارس افرادی باشند که به فرهنگ ایثار و شهادت عمیق‌تر می‌اندیشند و یاران شایسته‌تری برای انقلاب اسلامی هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: توصیه می‌کنم دائماً اهداف را موردگفتگو قرار دهیم و درباره تحقق آنان بیاندیشیم. از درون این گفتگوها فرهنگ ایثار شکل می‌گیرد. هر مدرسه را به یک آزمایشگاه بزرگ برای گفتگوهای عمیق درباره ایثار تبدیل کنیم چراکه هیچ موضوعی به‌اندازه تأمل در انجام این هدف ظرفیت‌های یادگیری ما را بالا نمی‌برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز