خبرگزاری کار ایران

جزئیات جلسه هم‌اندیشی/ طرح سوال از شهردار اعلام وصول شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۶۲۱

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به طرح سوال تعدادی از اعضای شورای شهر تهران از شهردار گفت: طرح سوال از شهردار اعلام وصول شده است اما با توجه به اینکه تعدادی از اعضا امضای خود را پس گرفتند، شهردار و افراد باقی‌مانده در کمیسیون برنامه و بودجه صحبت می‌کنند و اگر قانع نشدند طرح سوال در صحن مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه هم اندیشی امروز موضوع سوال ۸ نفر از اعضای شورای شهر از شهرداری در مورد سرپرستانی که مدت زمان سرپرستی آن‌ها از ۴ ماه در شهرداری گذشته به بحث گذاشته شد. 

او ادامه داد: براساس آیین نامه باید این طرح سوال را به شهردار ابلاغ کنم و ایشان موظف است در فرصت ده روزه در صحن شورا حضور یابد و به سوال اعضا پاسخ دهد. در جلسه امروز تصمیم گرفته شد این سوال ابتدا به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شود با توجه به اینکه ۵ یا ۶ نفر از اعضا امضای خود را پس گرفتند و از افراد باقی مانده و شهردار دعوت شود و در کمیسیون به بحث گذاشته شود و اگر قانع نشدند طرح سوال در صحن مطرح می‌شود. 

هاشمی با بیان اینکه طرح سوال از شهردار اعلام وصول شده است گفت: چرا که حتی یک نفر هم می‌تواند سوال داشته باشد و اجبارا این را اعلام وصول کردیم. تعداد کسانی که با حکم سرپرستی مشغول هستند اکنون به ۸ نفر هم نمی‌رسد و شاید در شهرداری بیش از ۸۰۰ پست مهم و ۲۰۰ پست ارشد داریم که از این بین در حدود ۸ ست جنبه سرپرستی داشتند و شهردار محترم پاسخ خود را در این زمینه می‌دهند. 

او با اشاره به سرپرستی معاونت منابع انسانی گفت: یکی از پست‌های مهم سرپرستی معاونت منابع انسانی بود که شهرداری لایحه را ارائه داد و خود به خود از موضوع خارج شده و در صحن به بحث گذاشته خواهد شد. 

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بحث دوم موضوع تغییر قانون شوراها بود گفت: مجلس از شورای شهر تهران نیز نظرخواهی کردند و کمیسیون‌ها نظرات خود را دادند و قرار شد در کمیسیون حقوقی و نظارت بررسی و نظر کل اعضای شورای شهر به مجلس ارسال شود. در کمیسیون‌های مختلف این مساله مطرح شد و هنوز به صحن نرسیده است. 

هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا در شورای عالی استان‌ها این کار انجام نشد گفت: این نامه از سوی مجلس مستقیما از ما درخواست کرد و ادب حکم می‌کند که این کار را انجام دهیم. 

او در باره جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: عمده جلسه سه شنبه‌ها به موضوع باغات اختصاص می‌یابد اما لایحه بسته محرک اقتصادی نیمه تمام بود و مجبور بودیم ابتدا آنرا بررسی کنیم که با ۳۰ ماده این بسته به تصویب رسید. 

هاشمی ادامه داد: اعضا در ادامه بحث انجام مجمع جهانی گردشگری در تهران را نیز به رای گذاشتند که شهرداری را موظف کرد با مجمع جهانی گردشگری وارد مذاکره شود و بتوانند این اجلاس را در شهریور و یا مهرماه برگزار کنند. 

او در پاسخ به این سوال که بسته محرک اقتصادی چه تاثیری در افزایش درآمدهای شهرداری خواهد داشت گفت: شهرداری به دلیل بروکراسی اداری و تمرکز در تصمیم گیری گه گاه امکان حل مشکلات وجود ندارد و باعث می‌شود درآمدی که می‌توانسته را هم جذب نکند. از اهداف این محرکه اقتصادی این بود که اختیارات را از شهرداری بگیرند و با توسعه به مناطق زودتر بتوانند به درامد برسند. 

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره بخشنامه شهردار مبنی برعدم دخالت در انتخابات گفت: اکثر دستگاه‌ها این بخشنامه‌ها را می‌دهند و نزدیک انتخابات اتفاق می‌افتد و مساله جدیدی نیست، هیچ کس در شهرداری نه قصد داشت و نه می‌خواهد در انتخابات دخالت کند و معمولا اینها را تذکر می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز