خبرگزاری کار ایران

رونمایی از نخستین وقف هسته‌ای کشور پس از ترور شهید فخری‌زاده در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۷۸۱

واقف خیراندیش حاج علی محمدپور ساکن روستای شیرکلا از توابع بخش چمستان شهرستان نور یک واحد منزل مسکونی با زمین اطراف، دودانگ از ششدانگ یک کارخانه شالیکوبی، یک هکتار زمین مزروعی و یک هکتار زمین مزروعی در بافت روستا جمعا به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال را با نیات مذهبی، عام‌المنفعه و توسعه و تحقیق علمی در پارک علم و فن‌آوری با اولویت انرژی هسته‌ای وقف کرد.

 به گزارش ایلنا به نقل ا ز روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه از مازندران، مراسم رونمایی از ۴ وقف جدید با نیت تحقیقات علمی انرژی هسته‌ای که پس از شهادت شهید محسن فخری‌زاده توسط واقف خیراندیش حاج علی محمدپور در چمستان نور صورت گرفت، با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام حاجی‌زاده امام جمعه چمستان، علی شادمان فرماندار شهرستان نور و سایر مسئولین شهرستانی در مصلی نمازجمعه چمستان برگزار شد.

انسان با وقف ماندگار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این مراسم  اظهار کرد: بر اساس آیه ۱۱ سوره توبه کسی که مال خود را وقف می‌کند در واقع خداوند خریدار مال وی بوده است.

وی با بیان اینکه در مازندران موقوفه‌هایی با ۷۰۰ سال قدمت وجود دارد که نام آن افراد هنوز هم بعد از این همه سال ماندگار است، افزود: موقوفه محمدباقر تاجرساروی یکی از موقوفات مهم استان به‌شمار می‌رود که بر اساس نیت واقف از عواید آن دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی، دستگاه‌های نوزادان نارس، دیالیز و شیمی درمانی برای بیمارستان امام خمینی(ره) ساری خریداری شده و تنها چیزی که انسان باقی می‌ماند فعالیت‌های خیر اینچنینی است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی بیان کرد: آقای محمدپور که خداوند به وی برای این اقدامات توفیق داده، دو هکتار زمین، یک منزل مسکونی و دودانگ یک شالیکوبی را هم وقف کرده است.

توصیه شهید فخری‌زاده به مدیرکل اوقاف مازندران

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خصوصیات شهید فخری‌زاده بیان کرد: در دیدارهایی که با شهید داشتم آنقدر ادب، بزرگی و متانت در رفتار و کردار خود داشت که شهادت، بالنده چنین مقامی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، گفت: در یکی از این دیدارها از ایشان خواستم تا توصیه‌ای به بنده کنند و البته از این کار اکراه داشتند ولی با اصرار بنده گفتند: هر جا که هستید هرگز خداوند را فراموش نکنید و نماز شب بخوانید که بسیار کارگشاست.

وقف ضامن بقای اسلام است

حجت‌الاسلام رحمت‌الله حاجی‌زاده امام جمعه چمستان نیز در این مراسم با تشکر از واقف خیراندیش اظهار کرد: وی همواره اهل خیر بوده است و این اهل خیر بودن نیز توفیق این را داد تا گام بزرگی در مسیر رضای الهی بردارد.

وی با قدردانی از مسؤولین اوقاف و کسانی که زمینه وقف را برای واقفین فراهم می‌کنند، افزود: وقف دو جنبه فردی و عمومی و اجتماعی دارد، هرچیزی در نظام هستی داریم برای خداست و کسی که وارد فضای وقف می‌شود یعنی متوجه این شده که مالک نیست و امانت را به صاحبش برگردانده است.

امام جمعه چمستان با اشاره به اینکه وقف در جنبه فردی تهذیب و خودسازی است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که ایمان به خدا و رسولش و جهاد در راه خدا داشته باشیم، مهمترین مجاهدت، همین بحث مالی است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه وقف از لحاظ فردی انسان‌ساز است، افزود: ما معتقدیم قیام امام حسین(ع) ضامن بقای اسلام شد و اسلام و تشیع را مدیون امام حسین هستیم، برپایی مجالس ابی‌عبدالله (ع) ضامن قیام آن حضرت است، قیام ایشان را عزاداری‌ها حفظ کرد، آن کسی که مجلس ابی‌عبدالله (ع) را رونق می‌بخشد در حقیقت دارد به بقای اسلام کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بروز بودن وقف خود یکی از نیازهای ضروری است و ما بر طبق نیاز روز، وقف را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: شاید وقف امروز که در ارتباط با بحث هسته‌ای است به روز آمدترین وقفی باشد که در سطح کشور در حال اتفاق افتادن است، در فضایی که استکبار و دشمنان با ترور و شهادت دانشمندان به ویژه دانشمندان هسته‌ای می‌خواهند ایران را در فضای سخت و سنگین قرار دهند فردی در روستای چمستان زمین خود را برای ترویج علم با محوریت هسته‌ای وقف می کند و این پیام ارزشمندی دارد.

حاجی‌زاده افزود: برخی در کشور نمی‌خواستند لفظ دانشمند هسته‌ای را به شهید فخری‌زاده بدهند و از لفظ دانشمند دفاعی استفاده می‌کردند اما سکاندار انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری وی را دانشمند هسته‌ای مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: استکبار می‌خواهد علم هسته‌ای ما را ضربه بزند اما فردی زمینش را در راه علم و بویژه علم هسته‌ای وقف می‌کند و این اتفاق ارزش اینکار را می‌رساند.

این وقف در نوع خود یک پدیده است

در ادامه علی شادمان فرماندار نور نیز در این برنامه با سپاسگزاری از واقف خیراندیش حاج علی محمدپور اظهار کرد: کسی که مال خود را در زمان بودنش طوری ساری و جاری کند که در زمان حیات و آن دنیا بتواند از قبل کار خیر خود از نعمات الهی برخوردار باشد بسیار ارزشمند بوده و درواقع وجودش، وجود خدایی است.

فرماندار نور خاطرنشان کرد: این وقف در حوزه علم و فن‌آوری بوده که در نوع خود بدیع، یک ابتکار و پدیده است و این امر دقت و خلاقیت در موضوع وقف در حوزه علم، حماسه و شهادت را نشان می‌دهد که جامعه ما به یک بالندگی معنوی رسیده است.

ارائه مشاوره به واقفان خیراندیش در شهرستان نور

حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور نیز در این مراسم از ارائه مشاوره به واقفان خیراندیش هنگان ثبت موقوفات در این شهرستان خبر داد و گفت: در این عصر موقوفات با نیاز روز صورت می‌گیرد که نمونه آن را امروز شاهد هستیم.

وی بیان کرد: وقف برای انرژی هسته‌‎ای که توسط واقف خیراندیش حاج علی محمدپور صورت گرفت از موقوفات شاخص و جدید استان مازندران و کشور به‌شمار می‌رود که پس از شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید محسن فخری‌زاده صورت گرفته است.

گفتنی است، واقف خیراندیش حاج علی محمدپور ساکن روستای شیرکلا از توابع بخش چمستان شهرستان نور یک واحد منزل مسکونی با زمین اطراف، دودانگ از ششدانگ یک کارخانه شالیکوبی، یک هکتار زمین مزروعی و یک هکتار زمین مزروعی در بافت روستا جمعا به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال را با نیات مذهبی، عام‌المنفعه و توسعه و تحقیق علمی در پارک علم و فن‌آوری با اولویت انرژی هسته‌ای وقف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز