خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی وابخیزداری فیروزکوه:

حریق عرصه های طبیعی فیروزکوه طی سال جاری ۸۵درصد کاهش داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۵۷۰

رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان فیروزکوه باتاکیدبرمشارکت عمومی برای حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی گفت:حریق عرصه های طبیعی فیروزکوه طی سال جاری کاهش 85درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وابخیزداری استان تهران عباس قاسمی بااشاره به اینکه حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی بدون مشارکت عمومی تحقق نمی یابدافزود:مقوله مشارکت  از مولفه های مهم امرحفاظت به شمار می ایدوحفاظت از عرصه های منابع طبیعی بدون مشارکت عمومی تحقق نمی یابد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه اظهارداشت :مشارکت عمومی شامل مشارکت مردمی ازقبیل اقشارمختلف مردم،جوامع محلی،بهره برداران،تشکل های منابع طبیعی و...و مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی و ذی ربط است و هنگامی که مجموعه این مشارکت ها در کنار منابع طبیعی قرار گیرند،حفاظت  قابل انتظار از عرصه های ملی دور از دسترس نخواهد بود.

قاسمی به کاهش چشمگیر اتش سوزی در عرصه های طبیعی شهرستان فیروزکوه در سال جاری به عنوان نمونه بارز همکاری و مشارکت عمومی نام برد و دراین باره بیان داشت: درسال جاری از طرفی جوامع محلی،بهره برداران،شوراهای اسلامی روستاها و دوستداران طبیعت و از سوی دیگر دستگاه هایی همچون فرمانداری،بخشداری ها،دهیاری ها،شهرداری ها و سازمان اتش نشانی با منابع طبیعی همکاری لازم را داشتند واین مشارکت ها نقش خود را در کاهش 85 درصدی اتش سوزی و اسیب رسانی به عرصه های جنگلی و مرتعی این شهرستان در مقایسه با سال گذشته ایفا نمودند.

وی به اقدامی دیگر در خصوص پیشگیری،جلوگیری و اطفاء اتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی در سال جاری اشاره کرد و یاداورشد:با برنامه ریزی های به عمل امده در قراردادهای منعقده با مجریان طرح های مرتعداری علاوه بر اقدامات احیایی و بهره برداری،مقوله حفاظت بویژه مقابله با اتش سوزی در قراردادها گنجانده شد و این اقدام تاثیر بسزایی را در کاهش اتش سوزی داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز