خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

ساخت ۷۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و آبخوری در مدارس تا پایان سال/ عدم توقف اقدامات عمرانیِ فضاهای آموزشی در ایام کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۹۱۲

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از ساخت ۷۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و آبخوری در مدارس تا پایان سال خبر داد.

«مهرالله رخشانی‌مهر» معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت ساماندهی آبخوری‌ها و سرویس بهداشتی‌های مدارس گفت: در مدارس نوساز که توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور احداث می‌شود، توجه ویژه‌ای به ایجاد سرویس بهداشتی و همچنین آبخوری مورد نیاز دانش‌آموزان متناسب با تعداد کلاس‌های درس موجود می‌شود. 

وی با اشاره به نصب پنل‌های خورشیدی برای سرویس بهداشتی‌ها توضیح داد: در برخی مدارس که به عنوان «مدارس با مدیریت و رویکرد سبز» طراحی و در حال اجرا داریم، توجه به استفاده از آخرین و به روزترین فناوری‌ها مد نظر قرار گرفته است، به طوری که در این مدارس با توجه به پیش بینی پنل‌های خورشیدی در بالای سرویس‌های بهداشتی و ذخیره انرژی، آب مربوط به چشمه‌های سرویس بهداشتی و همچنین آبخوری متناسب با دمای هوا تنظیم خواهد شد تا دانش‌آموزان آسایش و آرامش بیشتری داشته باشند. 

رخشانی مهر افزود: در سایر مدارسی که به تازگی احداث می‌شوند و یا در ردیف تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی قرار دارند، بهسازی سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس نیز مدنظر است. 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تاکید کرد: مطابق آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا پیش بینی می‌کند، فعالیت مدارس نیز به همان شکل برنامه ریزی می‌شود، اما به صورت کلی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور وظیفه ساخت فضاهای آموزشی را به عهده دارد و موضوعات مرتبط با آموزش نیز توسط دیگر همکاران در وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که در مناطق و استان‌هایی که مدارس اکنون تعطیل است، آیا کار تعمیرات و دیگر امور در حال انجام است؟ گفت: فعالیت عمرانی در فضاهای آموزشی در هیچ زمانی متوقف نشده است، مگر با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا. بدون وقفه کار ساخت فضاهای آموزشی، تخریب و بازسازیِ مدارس نیازمند و با اولویت و همچنین مقاوم سازی مدارسی که در ردیف مذکور قرار دارند، انجام می‌شود. 

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: در سال جاری که تمام فعالیت‌های اجرایی با وجود شیوع ویروس کرونا تعطیل و یا نیمه تعطیل بود، با تلاش همکارانم در ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌های کشور و مشارکت خیرین گرانقدر مدرسه‌ساز، در ۲۲ آبان ماه سال جاری، ۱۴۲۲ فضای آموزشی با ۸۰۵۱ کلاس درس با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و تحویل ادارات آموزش و پرورش شد. 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تاکید بر اینکه ساخت و تعمیر مدارس ادامه دارد، گفت: همین آمارها نشان می‌دهد که عملیات عمرانی ساخت مدارس و فضاهای آموزشی متوقف نیست و با تمام توان و تلاش برای ایجاد فضاهای امن و ایمن و البته همراه با تجهیزات و امکانات برای دانش‌آموزان ادامه دارد، زیرا اعتقاد داریم که مدرسه‌سازی یک جریان است. 

وی در پاسخ به این سوال که برخی مدارس مشکلاتی از جمله سرویس بهداشتی و یا آبخوری دارند، برای برطرف کردن مشکلات این مدارس که غالبا عشایری و روستایی هستند، چه اقداماتی انجام شده است؟ گفت: در سال ۱۳۹۹، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، افزایش سطح بهداشت فضاهای آموزشی و به تبع آن سرویس‌های بهداشتی در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار گرفت. 

رخشانی مهر ادامه داد: بر این اساس مدارس فاقد سرویس بهداشتی در کشور شناسایی و در مجموع بیش از ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور ساخت سرویس بهداشتی در استان‌های آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان تخصیص یافت. 

وی با اعلام افزایش تعداد چشمه سرویس‌های بهداشتی برای مدارس سراسری کشور بیان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۷۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و آبخوری در مدارس فاقد سرویس بهداشتی کشور ساخته و به بهره‌برداری برسد. 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنین به منظور ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و تعمیرات آن در مدارس و فضاهای آموزشی کشور نیز پیش‌بینی اولیه به منظور اجرای طرح جدید «احداث، تکمیل و تعمیر سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس» صورت پذیرفته و در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز