خبرگزاری کار ایران

نجات خانواده چهار نفره از مرگ خاموش

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۰۳۱

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از مسمومیت 4 نفر از اعضای یک خانواده با گاز مونوکسید کربن خبر داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ٨:٢٨ صبح امروز یک مورد حادثه گازگرفتگی در بلوار شاهد میدان پروین خیابان ١٩۶شرقی، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله دو ایستگاه به محل اعزام شد، ادامه داد: محل وقوع حادثه یک ساختمان چهار طبقه مسکونی بود که هر طبقه دو واحد داشت و در طبقه سوم یک واحد حدودا ۶۵ متری نشت گاز مونوکسید کربن اتفاق افتاده بود. در این منزل چهار نفر از جمله یک آقا و خانم مسن و دو مرد جوان حدودا ٣۵ ساله حضور داشتند. به گفته افراد حاضر در محل دو مرد جوان فرزندان آقا و خانم مسن بودند. 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به وضعیت افراد ساکن در این واحد تصریح کرد: آتش نشانان با وضعیت تقریبا بی حال دو جوان مواجه شدند و پدر و مادر هم دچار مسمومیت شده بودند، اما حال نسبتا بهتری داشتند و آتش نشانان به سرعت این افراد را از محل خارج کردند. خوشبختانه با تلاش همکاران اورژانس وضعیت این افراد رو به بهبودی رفت و بررسی های کارشناس مشخص کرد که چند عامل باعث وقوع این حادثه شده است. 

ملکی با اشاره به علت وقوع این حادثه خاطرنشان کرد: بسته بودن درب ها و پنجره ها، روشن بودن طولانی مدت آبگرمکن دیواری، استفاده از دودکش نامناسب و نقص در قسمت خروج دودکش ها باعث وقوع این حادثه شده بود. از همین‌رو تقاضا می کنم از دودکش های ورق سفید گالوانیزه فقط به عنوان دودکش وسایل گرمایشی استفاده شود و بهتر است که دودکش ها در داخل دیوار تا انتهای پشت بام بالا رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز