خبرگزاری کار ایران

به مناسبت ۲۹ آبان مطرح شد؛

اصلاح قانون کار به معنای بهتر شدن قانون است نه تخریب آن

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۰۳۵

دبیر خانه کارگر استان قزوین گفت: تاکنون هر موضوعی که با عنوان اصلاح قانون کار رقم خورده، چیزی جز تخریب قانون کار نبوده است و ما خواهان اصلاح به معنای بهتر شدن وضعیت کارگران هستیم.

عیدعلی کریمی؛ شامگاه جمعه در مراسمی که به مناسبت ۲۹ آبان، روز تصویب قانون کار به صورت مجازی با حضور فاطمه محمدبیگی (نماینده مردم قزوین)، محمدرضاقاریانپور (مدیرکل تامین اجتماعی)، گروسی (مدیرکل کار)، بابایی (مدیریت  درمان تامین اجتماعی)، و برخی اعضای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون چندین مرتبه اصلاح قانون کار در کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است، اما مورد تایید کارگران نیست.

وی افزود: از ابتدای تصویب قانون کار در سال ۶۹ تاکنون، موضوع اصلاح قانون کار چندین مرتبه در دستور کار قرار گرفته است، اما بدون در نظر گرفتن وضع معیشت جامعه کارگری، آنچه شاهد بودیم، چیزی جز تخریب قانون در پی نداشته است.

کریمی در خصوص وضعیت کارگران استان قزوین تصریح کرد: ما معتقدیم که سرمایه‌گذاری و تولیدمحوری به بهبود وضعیت اقتصادی جامعه منجر می‌شود، اما نباید همواره نتیجه این سرمایه‌گذاری‌ها که همان بهبود معیشت کارگران است را فراموش کنیم.

این فعال حوزه کارگری بیان داشت: در حال حاضر بیشتر کارخانه در قزوین با مشکلات تولید و معوقات دستمزد کارگری روبرو هستند و این موضوع چندین سال است که همچنان ادامه دارد.

کریمی ادامه داد: هنوز که قانون کار اصلاح نشده است، روز به روز مشکلات کارگری افزایش پیدا می‌کند و اگر اصلاح قانون کار بخواهد به تخریب این قانون منجر شود، همان بهتر که اصلاح صورت نگیرد.

دبیر خانه کارگر قزوین افزود: یکی از مهمترین مطالبات کارگران رعایت اصل  سه‌جانبه‌گرایی در اصلاح قانون کار است که اگر بدون همفکری نمایندگان کارگری و یکسویه اتفاق بیفتاد، کارگران متضرر می‌شوند.

او با بیان اینکه یکی دیگر از موارد بحق   جامعه کارگری در سالروز تصویب قانون کار بحث«حقوق و دستمزد» و «امنیت شغلی» کارگران است که بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری باید مسئولان چتر حمایتی را برای کارگران ایجاد کنند، افزود: حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار «جهش تولید» نیازمند حمایت از کارگر و کالای ایرانی است چراکه حمایت از کالای ایرانی، تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است و تقویت تشکل‌های صنفی کارگری موجب تقویت سیستم اقتصاد به ویژه در زمینه کار و تولید می‌شود.

او با تاکید بر اینکه جدی‌ترین نگرانی‌ حال حاضر قشر حقوق‌بگیر، گرانی‌ها و عملکرد ضعیف دولت در نظارت بر قیمت کالاهای اساسی است، گفت: کارگران و بازنشستگان صدمه‌پذیرترین قربانیان شرایط کنونی اقتصادی هستند، چراکه نوسانات قیمت ارز، افزایش چندین باره قیمت اجناس مصرفی کارگران را در حالی نگران کرده است که فشار روانی خطر اخراج از کار و عواقب بیکاری را نیز متحمل می‌شوند.

به گفته وی؛ وقتی دستمزد و هزینه‌ها هیچ تناسبی با هم ندارند، کارگران و حقوق‌بگیران چگونه زندگی خود را تامین کنند با این حال بخش عمده‌ای از کارگران و حقوق‌بگیران، نیازهای طبیعی و معمولی زندگی خود و خانواده‌شان را نادیده می‌گیرند تا بتوانند با این دستمزد ناچیز زندگی‌شان را ادامه بدهند.

او با اظهار اینکه بازپرداخت بدهی کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی انتظار اصلی بیمه‌شدگان از دولت فعلی‌ست، در ادامه تصریح کرد: اگر همه این مبلغ به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود حدود 4 میلیون بازنشسته تامین اجتماعی مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند. در عین حال دست سازمان در زمینه بازنشستگی پیش از موعد و کاهش مشکلات درمانی بیمه‌شدگان بازتر می‌شود.

کریمی در خاتمه خطاب به مسئولان گفت: دولت و مجلس باید با اتخاذ تدابیر خاص فشارهای وارده بر کارگران شاغل و بازنشسته را کاهش دهند و در خصوص بحث امنیت شغلی ومعیشت کارگران به سرعت عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز