خبرگزاری کار ایران

فعالیت معدن سنگ کردآباد تفت با ۵۰ کارگر متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۴۰۷

برخی منابع کارگری در یزد از تعطیلی موقت یکی از معادن سنگ تراورتن روستای کردآباد شهرستان تفت و بلاتکلیفی حدود ۵۰ کارگر آن خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از معادن سنگ تراورتن روستای کردآباد شهرستان تفت استان یزد، از روز (چهارشنبه ۲۸ آبان) موقتا تعطیل شده و کارگران آن بلاتکلیف شده‌اند.

کارگران با بیان اینکه حدود ۱۶ معدن سنگ در روستای کردآباد فعالیت دارند، در تشریح دلایل تعطیلی یکی از معادن سنگ در روزهای گذشته گفتند: این اتفاق به دنبال اجتماع شماری از اهالی روستای کردآباد واقع شهرستان تفت بر سر مسائل زیست محیطی در معدن تراورتن رخ داده که به درگیری نیز منجر شده است.

آن‌ها گفتند: در روز‌های گذشته همزمان با شروع عملیات استخراج بخشی از این معدن از سوی یکی از شرکت‌های بهره‌بردار، اهای بومی روستای کردآباد مانع از فعالیت کارگران می‌شوند.

بر پایه این اطلاعات؛ از زمان آغاز عملیات استخراج در این واحد معدنی، طبق روال معمول شمار قابل توجهی از اهالی این منطقه برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از تخریب محیط زیست ازسوی شرکت استخراج کننده به معدن تراورتن مراجعه می‌کنند. این افراد بیشتر از اهالی روستاهای کرد آباد در شهرستان تفت هستند.

 ظاهرا حضور مستمر اهالی روستاها در محوطه معدن تراورتن کردآباد باعث شده کارگران شاغل در این واحد معدنی برای انجام وظایف خود با مشکل مواجه شوند، چنانچه به تشخیص کارفرما فعالیت معدن از روز چهارشنبه به حالت تعطیل درآمده است.

یکی از کارگران معدن سنگ تراورتن روستای کردآباد با یادآوری شرایط نامناسب بازار کار در منطقه سکونت خود گفت: این واحد معدنی تنها فرصت شغلی منطقه است که در اختیار اهالی روستاهای اطراف معدن قرار دارد.

علیرضا نوکار (فرماندار شهرستان تفت) در گفتگو با رسانه‌های محلی، ضمن تایید مشکلات به وجود آمده در این واحد معدنی گفت: به دنبال تجمع شماری اهالی روستاهای اطراف معدن (کردآباد) در این واحد معدنی، شورای تامین برای حفظ امنیت کارگران و اهالی تصمیم به تعطیلی موقت این واحد گرفته است.

او با رد ادعای کارگران در خصوص اینکه اعتراض اهالی روستاها بر سر جذب نیروی کار غیربومی است، گفت: اهالی این روستاها مدعی‌اند ادامه فعالیت معدن امکان‌پذیر نیست و موجب تخریب محیط زیست آن‌ها شده است.

او با بیان اینکه روز گذشته با ادامه درگیری اهالی با نیروی کار شاغل، معدن به حالت تعطیل درآمده، درباره پیگیری فرمانداری گفت: همواره سعی کرده‌ایم به روستاییان بگوییم که شرکت بهره‌بردار مجوز قانونی لازم را برای استخراج معدن دارد و از آن طرف به دنبال احقاق حقوق مردم هستیم که بهره‌بردار راضی به ارایه خدماتی به روستا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز