خبرگزاری کار ایران

تلاش بی‌نتیجه کارگران صنایع غذایی «رُزبشار» برای بازگشایی کارخانه/ مسئولان کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۳۸۵

کارگران کارخانه تعطیل شده صنایع غذایی «رُزبشار» از ادامه بیکاری خود پس از ۸ سال کار خبر دادند و گفتند: تلاش کارفرما برای بازگشایی این واحد که از سال ۹۱ به دلایل نامعلومی تعطیل اعلام شده، بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری صنایع غذایی «رُزبشار» یاسوج اظهار داشتند: این واحد تولیدی که در شهرک صنعتی یاسوج با نام تجاری «بامس» فعالیت داشت، اوایل سال ۹۱ با حدود ۲۰ کارگر به دلیل مشکلات کمبود مواد اولیه تعطیل و تمامی کارگران آن بیکار شدند.

کارگران بیکار شده این کارخانه که بر بازگشایی و راه‌اندازی مجدد محل کار خود تاکید دارند، اظهار داشتند: این واحد تولیدی حدود ۲۰ کارگر شاغل داشت که بعد از اعلام تعطیلی در دو مرحله تعدیل شدند. شمار زیادی از این کارگران هنوز شغلی پیدا نکرده‌اند و به دنبال بازگشایی کارخانه هستند.

آن‌ها گفتند: باتوجه به شرایط جسمی و سنی کارگران، هم‌اکنون در بازار نامتعادل کار هیچ شانسی برای یافتن فرصت شغلی جدید نداریم اما اگر دولت از بازگشایی این کارخانه تازه تاسیس که در زمینه تولید انواع آب میوه فعالیت دارد؛ حمایت کند، می‌توانیم به کار قبلی خود بازگردیم و در کنار آن امکان اشتغال برای جوانان بیکار هم فراهم می‌شود.

کارگران با بیان اینکه این واحد صنعتی در شرایطی تعطیل اعلام شد که سال‌ها تولید و بازار فروش خوبی داشت، در ادامه افزودند: در حال حاضر همه خطوط تولیدی کارخانه آماده تولید هستند و نیاز به حمایت دارند.

به گفته کارگران؛ کارفرمای صنایع غذایی رُزبشار چندین بار با خرید تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن و جدید اقدام به بازگشایی کارخانه کرده است، اما متاسفانه به دلیل‌عدم حمایت برخی مسئولان استانی تا هم‌اکنون اقدام او عملی نشده است.

آن‌ها اظهار داشتند: کارگران نیز تاکنون چندین بار به امید بازگشایی کارخانه به نهادهای صنفی و دولتی استان کهکیلویه و بویراحمد در یاسوج مراجعه کردند اما درمورد بازگشایی کارخانه هنوز پاسخی نگرفته‌اند.

کارگران صنایع غذایی رُزبشار که خواهان بازگشایی دوباره کارخانه هستند، در خاتمه از مسئولان درخواست کردند که درخصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی و بازگشت به کار کارگران آن که اکنون در وضعیت بد معیشتی قرار دارند، همکاری ویژه داشته باشند.

گفت و گو: سید عیسی موسوی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز