خبرگزاری کار ایران

سازمان بین‌الملی کار:

وضعیت بغرنج کارگران میوه‌ و تره‌بار/ حقوق و مزایای کم و خطرات بسیار!

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۰۰۱

کارگران صنوف مواد غذایی و میوه‌ و تره‌بار در سراسر جهان وضعیت مناسبی ندارند. شرایط کاری کارگرانی که در مغازه‌های خرده فروشی موادغذایی و میوه‌ و تره‌بار مشغول به کار هستند، با گسترش کرونا نامساعد شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان بین‌المللی کار، وضعیت کارگران صنوف موادغذایی و میوه‌فروشی‌ها با گسترش کرونا خطرناک‌تر شده است. این کارگران، بیشتر در مغازه‌های خرده‌فروشی مشغول به کار هستند و ارزاق مردم را تهیه می‌کنند. مردم جهان با گسترش کرونا به موادغذایی و میوه بیشتری نیاز دارند تا از خودشان در برابر این ویروس دفاع کنند. ماهیت شغلی این کارگران، نیازمند حضور مستمر در محل‌های عمومی پرجمعیت است.  

کارگران صنوف مواد غذایی و میوه و تره‌بار در مقایسه با کارگران صنوف دیگر، مهارت بسیار کمتری دارند و به همین دلیل از حقوق و مزایای کمتری برخوردار هستند. به دلیل اینکه ارتباط مستقیم کارگران این صنوف با مردم بسیار زیاد است، خطر ابتلای آنها به ویروس کووید 19 بسیار زیاد است.

تمامی پروتکل‌های بهداشتی در محل کار کارگران رعایت نمی‌شود و آنها از این موضوع احساس نگرانی می‌کنند. برخی از کارگران صنوف موادغذایی و میوه‌ و تره‌بار از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از مشتریان خبر داده‌اند. کارگران این صنوف از دستمزد و مزایای کافی برخوردار نیستند و از مزایای اجتماعی مثل درمان رایگان بی‌بهره هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز