خبرگزاری کار ایران

در نشست ستاد رفع موانع تولید اعلام شد؛

۹ هزار واحد صنعتی غیرفعال هستند/ ۱۰ سال از توقف تولید در ۱۳ درصد واحدها می‌گذرد

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۵۶۵

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: تا پایان شهریور، از تعداد ۴۶ هزار و ۴۱۳ واحد بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ۸۰.۲ درصد فعال و ۱۹.۸ درصد غیرفعال هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت صمت، اصغر مصاحب، در یکصدمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، به نرخ رشد منفی واحدهای صنعتی غیرفعال در یک سال گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: بنابه خود اظهاری واحدهای صنعتی، علل عمده غیرفعال بودن واحدها را می‌توان در سه گروه تأمین منابع مالی، تهیه مواد اولیه و نیاز به نوسازی ماشین آلات طبقه‌بندی کرد. همچنین بیش از ۱۰ سال از توقف تولید حدود ۱۳ درصد واحدهای غیرفعال می‌گذرد. 

برنامه‌ریزی برای تقویت توان سیاستگذاری، اجرا و نظارت در حوزه تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز از جمله اهداف دیگری بود که وی به آن‌ها اشاره کرد و گفت: به منظور کاهش مشکلات موجود (کمبود منابع اعتباری)، مشارکت با بخش خصوصی برای ایجاد، بازسازی و نوسازی زیرساخت‌ها، از دیگر برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است. 

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگر این نشست با طرح پیشنهاداتی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در اجرای پروژه‌های عمرانی و تأمین زیرساخت‌ها، بر اصلاح اساسنامه این سازمان تأکید کرد. 

مصاحب بهبود فضای کسب و کار و تسهیل شرایط فعالیت تولید کنندگان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از جمله اهداف مهم سازمان متبوع خود عنوان و خاطرنشان کرد: به این منظور ۱۱ قانون که اصلاح آن‌ها منجر به بهبود شرایط تولید می‌شود، احصاء و به همراه پیشنهادات لازم به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید منعکس شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز