خبرگزاری کار ایران

۱۵۰ کارگر نساجی مطهری با اتمام قرارداد کار بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۱۲۲

برخی منابع کارگری در قزوین از تعدیل دست‌کم ۱۵۰ کارگر کارخانه «نساجی مطهری» واقع در کیلومتر ۱۵ جاده قزوین به بوئین زهرا خبر دادند.

منابع کارگری در استان قزوین به خبرنگار ایلنا گفتند: طی چند ماه گذشته نزدیک به ۱۵۰ کارگر شاغل در کارخانه «نساجی مطهری» به دلیل اتمام قراردادهای کار خود تعدیل شدند.

برپایه این اظهارات؛ کارفرما مدعی است به دلیل افزایش نرخ ارز و مشکلاتی که در زمینه تامین مواد اولیه تولید در ماه‌های گذشته برای این واحد تولیدکننده انواع پارچه بوجود آمده و از سر ناچاری اقدام به تعدیل نیرو کرده است.

کارگران بیکار شده همچنین مدعی شدند: تعدیل کارگران در راستای کاهش هزینه‌های جاری کارخانه صورت گرفته و این موضوع باعث شده دیگر کارگران نیز امنیت شغلی و آینده کاری خود را در خطر ببینند.

به گفته آنها؛ ۱۵۰ کارگری که اخیرا از کار بیکار شده‌اند هر کدام نزدیک به ۵ تا ۱۰ سال سابقه کار دارند و کارفرما بعد از اخراج تعداد شیفت‌های کاری کارگران باقیمانده را از سه شیف به دو شیف تغییر داده است.

این کارگران از تلاش همکاران بیکار شده‌ی خود برای دریافت مقرری بیمه بیکاری و بازگشت به کار خبر دادند. آنها گفتند: بعد از سال‌ها کار در این کارخانه فرصت شغلی جدیدی برایمان وجود ندارد.

به ادعای آنها؛ این تعدیل‌ها در حالی برای کارگران نساجی مطهری اتفاق افتاده که هر یک از کارگران متاهل و دارای زن و فرزند هستند که با وضعیت بوجود آمده، مشکلات زیادی در امرار معاش آنان بوجود خواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز