خبرگزاری کار ایران

۶ هزار و ۵۰۰ زن زنجانی تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار هستند

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۶۲۳

مدیرکل تامین اجتماعی زنجان گفت: در استان ۶ هزار و ۵۰۸ نفر عضو بیمه زنان خانه‌دار هستند. بانوان خانه‌دار می‌توانند با پرداخت حق بیمه در دوران میانسالی و کهنسالی از مزایای بازنشستگی و دریافت مستمری برخوردار شوند.

 به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مسعود علیاری اظهار داشت: از نگاه دین اسلام زن و مادر خانواده نقش حیاتی در یک جامعه اسلامی دارند و یکی از وظایف مهم آن تربیت فرزندان صالح و تأمین آرامش در خانواده است. البته این موضوع می‌طلبد که زنان خانه‌دار با وجود اینکه نقش مهمی را در خانه و خانواده ایفا می‌کنند از برخی حمایت‌ها نیز بهره‌مند شوند و یک پشتوانه محکم داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که تامین اجتماعی چه امتیاز مثبتی برای بیمه زنان خانه‌دار گرفته است، گفت: از سال‌ها قبل طرحی در راستای بیمه زنان خانه‌دار در نظر گرفته شده و هدف از این طرح زیرپوشش قرار دادن زنان خانه‌دار با بیمه تامین اجتماعی عنوان کرده است تا این قشر بتوانند با پرداخت حق بیمه بعد از گذشت مدتی معین از این پشتوانه  استفاده کنند.

به گفته علیاری این بیمه نیز همچون دیگر مشاغل آزاد با درصدهای ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد موجود است و بیمه شدگان می‌توانند یکی از این درصدها را انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز