خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به ۲۶ ماه حقوق معوقه؛

تجمع کارگران کنتورسازی همزمان با ورود نوبخت به قزوین+فیلم

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۵۸۰

کارگران کنتورسازی ایران که در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت کارخانه و عدم دریافت ۲۶ماه حقوق مرتب دست به اعتراض صنفی می‌زنند، امروز همزمان با ورود رئیس سازمان برنامه بودجه به شهر قزوین، مشکلات خود را با نوبخت درمیان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران کارخانه کنتورسازی قزوین در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت کارخانه و عدم دریافت ۲۶ ماه حقوق، صبح امروز (۳شهریور) همزمان با سفر رئیس سازمان برنامه بودجه به شهر قزوین، در مسیر عبور او و در محدوده ورودی جاده باراجین، مقابل ساختمان تالار شهر تجمع کردند.

یکی از کارگران کنتورسازی ایران که در تجمع امروز حضور داشت، به ایلنا گفت: همزمان با ورود رئیس سازمان برنامه بودجه به شهر قزوین، کارگران با تجمع در محدوده ورودی جاده باراجین و مقابل ساختمان تالار شهر خواستند صدای اعتراض‌شان را به گوش آقای نوبخت برسانند.

او با بیان اینکه خواسته اصلی کارگران کنتورسازی مشخص شدن وضعیت مالکیت کارخانه است، افزود: واگذاری این کارخانه از چند سال پیش به بخش خصوصی موجب شده این واحد تولیدی هم‌اکنون تعطیل شده و کارگران آن بیکار شوند.

این کارگر با بیان اینکه خواسته اصلی ما از آقای نوبخت برطرف کردن موضوع  تخصیص بودجه برای واگذاری کارخانه کنتورسازی به هیات حمایت از صنایع است، افزود: از قرار معلوم این اتفاق به دلیل تخصیص نیافتن بودجه متوقف شده است.

او با بیان اینکه اگر این کارخانه از بخش خصوصی به هیات حمایت از صنایع واگذار شود بخش زیادی از مشکلات  هم کارخانه و هم کارگران برطرف می شود در ادامه افزود:جدا از این موارد مشکل دیگر کارگران مربوط می‌شود به  ۲۶ ماه معوقات مزدی کارگران  که از سال ۹۵ به تاخیر افتاده ومشکلات معیشتی زیادی را برای کارگران ایجاد کرده است .

او اظهار داشت: درخواست دیگر ما از آقای نوبخت تخصیص  بودجه خاص برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران است.چرا که جدا از حقوق هر یک از کارگران بایت سنوات پایان خدمت خود حدودا ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان طلبکارند.

این کارگر در ادامه سخنان خود تصریح کرد ؛طی سالهای گذشته کارگران‌ تلاش زیادی برای وصول مطالبات خود از مسئولان کرده‌اند اما هنوز هیچ اتفاق نیفتاده است. درتجمع امروز آقای نوبخت با مشاهده تجمع اعتراضی کارگران کنتور سازی در جمع اعتراضی کارگران حاضر شدند وپس از شنیدن سخنان نمایندگان کارگری  وعده پی گیری موضوع مشکلات کارگران کنتور سازی را دادند.در عین حال قول داد ند مشکلات کارخانه وکارگران کنتور سازی را در جلسه بعد اظهر امروز  که با حضور مسئولان استانی  قرار است انجام شود را مطرح کنند.

 

 

 

حجم ویدیو: ۶۱.۱۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۶:۴۵ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز