خبرگزاری کار ایران

گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد؛

مردان زمان بیشتری را به کار برای مزد اختصاص می‌دهند/ زنان کار بدون مزد بیشتری انجام می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۷۳۸

گزارش مرکز آمار درباره گذران وقت در بهار ۹۹ نشان می‌دهد مردان به طور متوسط حدود چهار ساعت بیشتر از زنان وقت خود را به اشتغال و فعالیت‌های مرتبط برای مزد اختصاص می‌دهند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارش گذران وقت نشان می‌دهد افراد روزانه چه زمانی را صرف فعالیت‌های مختلف می‌کنند. رسیدگی و خودمرافبتی، فرهنگ، فراغت، رسانه‌های گروهی و تمرین‌های ورزشی، خدمات خانگی بدون مزد، اشتغال و فعالیت‌های مرتبط برای مزد و معاشرت و ارتباطات اجتماعی از جمله مهم‌ترین دسته‌هایی هستند که زمان افراد به آن اختصاص می‌یابد.

در این بین اختصاص زمان متقاوت به اشتغال و فعالیت‌های مرتبط برای مزد در زنان و مردان جالب توجه است.

بر اساس گزارش مرکز آمار، در بین مردان، بعد از فعالیت «رسیدگی و خود مراقبتی»، متوسط بیش‌ترین زمان صرف شده در شبانه‌روز به ترتیب مربوط به گروه فعالیت، «اشتغال و فعالیت‌های مرتبط برای مزد» با ٤ ساعت و  ٤٨ دقیقه، «فرهنگ، فراغت، رسانه‌های گروهی، تمرین‌های ورزشی» با ٤ ساعت و ٤٧ دقیقه و « معاشرت، ارتباط، مشارکت اجتماعی و آداب ‌ورسوم دینی» با یک ساعت و ٢٥ دقیقه بوده است. 

در بین زنان، متوسط بیش‌ترین زمان صرف شده بعد از رسیدگی و خودمراقبتی، به ترتیب مربوط به گروه فعالیت، «خدمات خانگی بدون مزد برای اعضای خانوار و خانواده» با ٤ ساعت و ٤٤ دقیقه و « فرهنگ، فراغت، رسانه‌های گروهی، تمرین‌های ورزشی» با ٤ ساعت و  ٨دقیقه در رتبه بعدی قرار دارد.

مقایسه الگوی گذران وقت بین مردان و زنان گویای این مطلب است که زنان نسبت به مردان در یک شبانه روز بیش از ٣ ساعت و نیم وقت بیشتری به خدمات خانگی بدون مزد و بیش از ٤ ساعت زمان کمتری به فعالیت های مرتبط برای مزد اختصاص می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز