خبرگزاری کار ایران

گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد؛

سهم بالای زنان از تعداد کارکنان کارگاه‌های آموزشی

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۷۴۸

درحالیکه زنان تنها ۲۱ درصد کارکنان بخش بازرگانی و خدماتی هستند، اما در کارگاه‌های آموزشی ۶۱ درصد کارکنان را تشکیل می‌دهند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مرکز آمار نتایج اولیه طرح جامع آمارگیری از کارگاه‌های بازرگانی و خدمات را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، حدود ٧٩ درصد از کارکنان بخش بازرگانی و خدمات را کارکنان مرد و ٢١ درصد را کارکنان زن تشکیل داده‌اند. کارگاه‌های با فعالیت‌ آموزش، با ٦١ درصد کارکن زن بیشترین سهم کارکن زن در بین فعالیت‌های بخش بازرگانی و خدمات را دارا بوده و کارگاه‌های دارای فعالیت‌ تعمیر کالاهای شخصی و خانگی با ٤ درصد، کمترین سهم را در سهم زنان شاغل داراست.

 ٣٤ درصد از کارکنان کارگاه‌های بازرگانی و خدمات را کارکنان با تحصیلات بالاتر از دیپلم، ٣٥ درصد کارکنان دیپلم و ٣١ درصد نیز دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم تشکیل داده‌اند.

 حدود ٣٥ درصد از ارزش افزوده کارگاه‌های بازرگانی و خدمات مورد بررسی، مربوط به فعالیت خرده‌فروشی (بجز وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت) ‌است.

 بهره‌وری کارکنان این کارگاه‌ها در سال ١٣٩٧ به ازای هر کارکن معادل ٣٦٠ میلیون بوده‌است. همچنین بهره‌وری کارکنان به ازای هر ساعت بیش از ١٤٨ هزار ریال بوده است. بر اساس نتایج به طور متوسط هر کارکن ٥٠ ساعت در هفته به فعالیت مشغول بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز