خبرگزاری کار ایران

در دومین روز اعتراض صنفی مطرح شد؛

کارگران هپکو را تنها گذاشته‌اند/ کسی نمی‌داند چه بلایی بر سرمان می‌آید

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۴۹۶

حدود 200 نفر از کارگران شرکت هپکو، برای دومین روز متوالی، امروز (یکشنبه/12 مرداد) در محوطه شرکت و زیر پل شهید بختیاری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حدود 200 نفر از کارگران شرکت هپکو، برای دومین روز متوالی، امروز در محوطه شرکت و زیر پل شهید بختیاری تجمع کردند. 

آنها به ناتوانی شرکت و عدم توجه دولت به آن برای فعال سازی ظرفیت خطوط تولید معترض هستند و می‌پرسند: نمی‌دانیم چرا با وجود اینکه دولت سال‌هاست که در مورد تامین ماشین آلات مورد نیاز پروژه‌ها از هپکو وعده می‌دهد، گام عملی برنمی‌دارد و دست هپکو را خالی گذاشته است؟ 

معترضان افزودند: اگر هپکو ناتوان است و به دلیل کافی نبودن تعداد نیروی انسانی و مواد اولیه قدرت تولید ندارد؛ چرا حداقل برای توانمندسازی این بزرگترین شرکت تولید  ماشین آلات عمرانی خاورمیانه قدمی برنمی‌دارند و از همه جهت کارگران آن را تنهاگذاشته‌اند؟ 

کارگران هپکو با اشاره به پرداخت نشدن دستمزدهای خرداد و تیر سال جاری  و بخشی از مطالبات‌ سال‌های 95 و 96 افزودند:«‌بالاخره باید معوقات مزدی پرسنل پرداخت شود تا رضایت آنها جلب شود اما ابتدا باید وضعیت مالکیت شرکت را روشن کنند. پس ماه‌ها بازی با افکار عمومی و طرح این گمانه‌زنی که هپکو به ایدرو یا ایمیدرو واگذار می‌شود، 55 درصد از سهام غیرمدیریتی آن را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کرده‌اند.» 

معترضان افزودند:«دولت سازمان تامین اجتماعی را  مکلف کرده است که مازاد بر 17 درصد از سهام خود را تا پایان سال 99 به فروش برساند؛ اما در این میان تکلیف کارگران روشن نیست و کسی نمی‌داند چه بلایی بر سرمان می‌آید؛ در حالی که  760 نفر هستیم.» 

کارگران هپکو با اشاره به ابتلای تعدادی از همکارانشان به ویروس کرونا، افزودند:«متاسفانه مدیریت شرکت فکر جدی برای تامین وسایل حفاظت فردی حین کار نکرده است و کارگران باید هزینه‌های آن را پرداخت کنند.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز