خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران ابنیه فنی زاگرس به عملکرد بخش خصوصی در پرداخت حقوق

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۹۰۰

منابع خبری در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن زاگرس از اعتراض کارگران این واحد در مخالفت با عملکرد بخش خصوصی و مشخص شدن وضعیت مطالبات معوقه خود خبر می‌دهند.

منابع کارگری در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: روزگذشته (دوشنبه ۲۷ خرداد ماه) شماری از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن زاگرس در انتقاد به عملکرد بخش خصوصی و مشخص شدن وضعیت مطالبات معوقه خود دست به اعتراض صنفی زدند.

به گفته کارگران، دلیل برپایی این اعتراض چند ساعته بی‌تفاوتی کارفرما و مسئولان راه‌آهن در قبال درخواست کارگران برای حذف بخش خصوصی و پرداخت مطالبات مزدی کارگران است.

این کارگران که در عین حال به رویه پرداخت حقوق خود نیز معترض هستند، در تشریح وضعیت پرداخت حقوق خود گفتند: جدا از یک تا دو ماه معوقات مزدی، هر ماه کارفرما ۵۰ درصد از مطالبات معوقه را با دو تا سه ماه تاخیر به حساب کارگران واریز می‌کند. در عین حال در زمینه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی، پرداخت برخی مزایای قانونی و عرفی همانند بن ماه رمبارک رمضان و دادن لباس و کفش کار .. نیز با مشکل روبرو هستیم و این مسئله باعث ایجاد دغدغه روحی و گرفتاری‌های روزمرده برای کارگران شده است.

کارگران ابنیه فنی زاگرس افزودند: عموم مشکلات ما از زمان واگذاری خطوط ابنیه فنی از چهار تا پنج سال پیش به «بخش خصوصی» شروع شد تا جایی که با افزایش مشکلات امروز با مشکلات مختلفی روبرو هستیم.

این گروه از کارگران در ادامه تاکید کردند: بخش‌های زیربنایی همچون امور تعمیر و نگهداری راه‌آهن قابل واگذاری نیستند و اساسا باید منابع  مالی نگهداری از آن از بودجه جاری راه‌آهن تامین شود.

این کارگران که در خطوط ریلی راه‌آهن ناحیه زاگرس به عنوان نگهدارنده و تعمیرات مشغول کارند، اظهار داشتند: چند سالی هست که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی مشخصی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز