خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض صنفی کارگران مجتمع هفت تپه/ کسی پاسخگو نیست

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۷۱۵

شمار ی از کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه در ادامه تجمعات روزهای گذشته، امروز نیز اعتراض صنفی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران نیشکر هفت تپه در ادامه تجمعات صنفی روزهای گذشته خود در انتقاد به آنچه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات مزدی خود می‌خوانند، صبح امروز (۲۷ خرداد ماه) نیز در محوطه مجتمع و مقابل دفتر مدیریت حاضر شدند.

یکی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه در تشریح گسترده‌تر شدن اعتراض خود و همکارانش به ایلنا گفت: بعد از گذشت چند روز اعتراض صنفی برای وصول مطالبات مزدی، متاسفانه هیج مسئولی در مجتمع حاضر نمی‌شود و پاسخگوی مطالباتمان نیست.

به گفته وی؛ کارگران دو ماه از مطالبات مزدی مربوط به فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری خود را در حالی طلبکارند که طبق مصوبات شورای تامین قرار بود کارفرما دهم تا پانزدهم هر ماه حقوق کارگران را پرداخت کند بنابراین در حال حاضر جدا از حقوق فروردین ماه، ۱۷ روز از موعد پرداخت حقوق اردیبهشت ماه کارگران هم گذشته و کارفرما کمبود منابع مالی را دلیل پرداخت نکردن حقوق‌ها عنوان می‌کند.

او افزود: مطالبات دیگری از کارفرما در ارتباط با سنوات، پرداخت هزینه سختی کارکارگران بازنشسته و پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی و موارد دیگری داریم که به دلیل بی‌توجهی کارفرما، وصول این مطالبات چندین ماه است دچار مشکلات شده است.

یکی دیگر از کارگران حاضر در این تجمع صنفی مدعی شد: باوجود آنکه همه باخبریم پرونده تخلفات ارزی مدیرعامل شرکت هفت تپه در مراجع قضایی در حال رسیدگی است و میلیون‌ها دلار از منابع مالی وی توسط مراجع قضایی توقیف شده، از قوه قضائیه انتطار داریم همانند قبل به مشکلات معیشتی ناشی از چندین ماه بی‌حقوقی ما کارگران هفت تپه رسیدگی کند.

او همچنین بیان داشت: در جریان اعتراضات صنفی با وجود آنکه شاهد عبورو مرور تعدادی از مسئولان بوده‌ایم اما همه آنها با بی‌اعتنایی از کنار ما کارگران گذشتند و در عمل کاری برای پیگیری مطالباتمان انجام ندادند.

به گفته این کارگر؛ درصورتی‌که به درخواست‌های به حق ما پاسخ مثبت داده نشود، اعتراضات همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز