خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان پیمانکاری ممنوع/ آیا کم‌کم به عدالت در نفت نزدیک می‌شویم؟!

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۶۱۷

کارگران پیمانکاری نفت و گاز می‌گویند: باید به ترتیب همه‌ی نمودهای تبعیض در صنایع نفت و گاز از بین برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از اتفاقاتی که در حوزه کارگران پیمانکاری نفت رخ داد ازجمله خودکشی کارگر میدان نفتی هویزه، توجه همه رسانه‌ها و برخی مسئولان و نمایندگان مجلس، به «کارگر پیمانکاری نفت» و مشکلاتش جلب شد.

مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس در بیانیه‌ای اعلام کردند بساط پیمانکاران باید برچیده شود چر که موجب حق‌کشی می‌شوند.

بعد از آن، خرمدل مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: کارکنان پیمانکاری این سازمان باید هم‌زمان با کارکنان رسمی حقوق خود را به‌موقع و کامل دریافت کنند؛ تأخیر در پرداخت حقوق و مزایای آنان به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست؛ منابع انسانی سازمان باید با حساسیت ویژه وضع کارکنان پیمانکاری و نحوه دریافت حقوق، دستمزد و مزایای آنان را رصد و پیگیری کنید؛ در صورت هرگونه سهل‌انگاری شرکت‌های پیمانکاری و عمل نکردن به تعهداتشان، طبق قرارداد، برخوردهای قانونی انجام شود؛ در شرایط کنونی که کارکنان صنعت‌ نفت در سنگر اقتصادی نظام، برای سربلندی کشور تلاش می‌کنند، نباید در زمان و نحوه پرداخت حقوق و مزایای نیروهای پیمانکاری دچار بی‌نظمی و تأخیر شد.

در این شرایط، کارگران پیمانکاری نفت می‌گویند پرداخت به موقع دستمزدها یک اتفاق خوب است اما کافی نیست؛ از آن مهم‌تر برچیده شدن بساط شرکت‌های پیمانکاری و تساوی کامل حقوق و مزایا میان کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانکاری است. تا وقتی این تبعیض وجود دارد، نارضایتی هم هست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز