خبرگزاری کار ایران

کارگران مطرح کردند؛

خواسته کارگران هپکو حسابرسی ویژه از شرکت است/ تا واگذاری هپکو در کدال ثبت نشود، باور نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۵۸۹

سازمان خصوصی‌سازی طی نامه‌ای به وزیر صمت دستور انتقال هپکو و متعلقاتش به ایمیدرو را صادر کرد. کارگران خواستار حسابرسی ویژه این شرکت تولید ماشین‌آلات راه‌سازی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اخیراً در پی دو بار واگذاری ناموفق شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو به سازمان خصوصی‌سازی، این شرکت بر اساس مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید،‌ به همراه مالکیت و مدیریت به سازمان دولتی ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران) رسید.

در نامه سازمان خصوصی‌سازی آمده است: از ۶ خرداد ماه ۹۹ شرکت هپکو به همراه کلیه شرکت‌های متعلق به آن بدون هیچگونه پیش‌شرطی به وزارت صمت (ایمیدرو) منتقل می‌گردد."

در این نامه آمده است در خصوص تکالیف مقرر در بند ۲ صورت جلسه مورخه ۱۸ آذر ۹۸در حضور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر انتقال شرکت هپکو به ایمیدرو حسب تشخیص آن وزارت و پیرو مباحث مطروحه در جلسه روز شنبه مورخه ۶-۲-۹۹ در دفتر وزیر وقت صمت و دستور وزیر سابق صمت مبنی بر تسریع در اجرایی شدن بند ۲ صورتجلسه مذکور و نیز با توجه به بند یک تصمیمات متخذه در جلسه مورخ ۱۷ اردیبهشت ۹۹ در دفتر معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور مندرج در نامه شماره ۱۵۲ ۱۱۰ مورخه ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۹ مبنی بر واگذاری بدون هیچ پیش شرطی به ایمیدرو و حصر مذاکره تلفنی جنابعالی با وزیر  امور اقتصادی و دارایی بدین وسیله از تاریخ ۶ خرداد ماه ۹۹ اداره شرکت تولیدتجهیزات‌سنگین‌ - هپکو ( سهامی عام) به همراه شرکت‌های متعلق به آن با کلیه حقوق مرتبط با اعمال مالکیت با رعایت مفاد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و قوانین و مقررات مربوط به وزارت صمت ایمیدرو منتقل می‌گردد.

این برای چندمین بار است که وعده واگذاری این شرکت به ایمیدرو مطرح می‌شود. با این‌حال کارگران شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو به ایمیدور معتقدند تنها در صورتی که در سامانه کدال واگذاری به ایمیدرو به صورت قانونی ثبت نشود، خیالشان راحت نخواهد شد. در عین‌حال کارگران نسبت به عدم حسابرسی ویژه و واگذاری بدون هیچ پیش‌شرط که در متن نامه واگذاری دیده می‌شود، نگران هستند.

ابوالفضل رنجبر (نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو) با اشاره به اینکه کارگران منتظر هستند حال که خبر واگذاری قطعی هپکو به ایمیدرو منتشر شده، این مسئله در سامانه کدال نیز ثبت شود، گفت: تا زمانی که واگذاری در سامانه ثبت نشود، ما واگذاری به ایمیدرو را باور نمی‌کنیم. در حال حاضر هنوز به لحاظ حقوقی در سامانه کدال سازمان خصوصی‌سازی سهام‌دار شرکت است.

او ادامه داد: مهم‌ترین خواسته کارگران که می‌خواهند حتما به گوش مردم و مسئولان برسید، حسابرسی ویژه عملکردی از هپکو است. ما منتظر هستیم مسئولان کشوری از قوه‌قضاییه تا سازمان بازرسی مسئله حسابرسی ویژه از هپکو را پیگیری کنند. خواسته ما این است که سرمایه‌ای که تا الان توسط مدیران و سهامداران نالایق از هپکو بیرون رفته به شرکت بازگردد.

رنجبر تصریح کرد: در نامه‌ای که اخیراً سازمان خصوصی‌سازی خطاب به سرپرست وزارت صمت نوشته است، در واگذاری هپکو واژه «بدون هیچ پیش‌شرطی» را به کار برده است. همین مسئله موجب نگرانی کارگران است. اگر قرار بر واگذاری بدون هیچ تعهدی از سوی خریدار باشد که مشکلات هپکو ادامه خواهد یافت. در این صورت بعید نیست که ایمیدرو هم به فکر فروش اموال و دارایی ‌های هپکو بیفتد.

وی افزود: ازجمله تعهداتی که ایمیدور باید در قبال هپکو داشته باشد، عدم تعدیل نیرو نداشته باشد و هرچه سریعتر جایگزین نیروی جدید داشته باشیم، عدم فروش دارایی‌ها و اموال هپکو است. واژه بدون هیچ پیش‌‌شرطی خیلی باعث نگرانی کارگران هپکو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز