خبرگزاری کار ایران

کارگران روغن نباتی نرگس شیراز ۳ماه معوقات مزدی طلبکارند/ درخواست از مسئولان برای پیگیری مطالبات

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۹۹۹

کارگران کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز مدعی‌اند، سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، طلبکارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در استان فارس اعلام کردند: حدود ۱۷۰ کارگر شاغل در کارخانه روغن نباتی نرگس به دلیل آنچه «کمبود منابع مالی» عنوان می‌‌شود، سه ماه حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

بنا بر گفته کارگران، آنها جدا از مطالبات مزدی، چندین سال با فروش تجهیزات کارخانه به دلیل مسائل زیست محیطى و تامین سرمایه براى خرید مواد اولیه با مشکل روبرو بودند. با ادامه این وضعیت، روز گذشته (ششم خرداد) شماری از کارگران مقابل کارخانه حاضر شدند تا مشکلات خود را به مسئولان منتقل کنند.

این کارگران اظهار داشتند: ما برای پیگیری مطالبات بر زمین مانده خود پارچه‌نوشته‌هایی روی دیوارهای کارخانه نصب کرده‌ایم تا در صورت غیبت کارگران، مسئولانی که به کارخانه می‌آیند از مطالبات آنها باخبر شوند.

این کارگران گفتند: بخش دیگری از مشکلات کارخانه مربوط به بدهی میلیاردی کارفرما به نهادهای دولتی و خصوصی است که در این باره کارفرما مکلف به مشخص کردن وضعیت پرداخت بدهی‌ها شده‌ است.

به گفته کارگران، پرداخت هزینه بازنشستگی کارگران مشمول، پرداخت معوقات مزدی، پرداخت سنوات و سامان دادن به وضعیت کارخانه، بخش دیگری از مشکلات این واحد تولیدی و کارگران آن است که مقرر شده بود تا پایان سال  گذشته مرتفع شود.

به گفته آنها، زمانی که در کارخانه نرگس شیراز حدود ۶۰۰ کارگر مشغول کار بودند، به مرور از تعداد آنها کاسته شد  بطوری که هم‌اکنون فقط ۱۷۳ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کارند.

آنها در خاتمه تصریح کردند: پیگیری‌های زیادی از سوی مسئولان استانی و شهرستانی برای حل مشکلات کارخانه روغن نباتی نرگس انجام شده اما از آنها درخواست داریم مشکلات این کارخانه و کارگرانش را با جدیت بیشتری به نسبت قبل پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز