خبرگزاری کار ایران

کارگران فضای سبز منطقه ۲۰ شهرداری تهران خواستار دریافت مطالبات خود هستند

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۱۹۰

کارگران ناحیه ۳ منطقه ۲۰ شهرداری تهران که عیدی و سنوات سال ۹۸ خود را از پیمانکاردریافت نکرده‌اند، خواستار مشخص شدن وضعیت مطالبات خود از سوی شهرداری تهران شدند.

تعدادی از کارگران ناحیه ۳ منطقه ۲۰ شهرداری تهران در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۶۰ کارگر در بخش فضای سبز ناحیه سه منطقه ۲۰ شهرداری تهران به‌صورت غیرمستقیم با سوابق بالای ۱۵ سال مشغول کارند که جدا از دریافت نکردن یک ماه حقوق فروردین ماه سال جاری، عیدی و سنوات سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند.

این کارگران با تاکید بر اینکه پیمانکار به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت به موقع دستمزد کارگران خود را ندارد، در ادامه گفتند: آخرین پولی که پیمانکار به حساب کارگران بخش فضای سبز واریز کرده، تقریبا ده روز پیش بود که به هر یک از کارگران مبلغ یک میلیون ۱۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

آنها گفتند: دستمزد ما به صورت حداقل پایه حقوق واریز می‌شود که آنهم به موقع پرداخت نمی‌شود و حداقل‌های زندگی ما را تامین نمی‌کند. با این وضعیت خانواده‌هایمان با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند.

به گفته آنها، مهم‌ترین دغدغه کارگران ناحیه ۳ منطقه ۲۰ شهرداری تهران که در بخش‌ فضای سبز مشغول کارند، دریافت مطالبات معوقه و به خطر افتادن امنیت شغلی‌‌مان است. این درحالیست که اخیرا  با شیوع کرونا ویروس و حدود ۱۵ سال سابقه کار، نگران امنیت شغلی خود هستیم.

کارگران تصریح کردند: با شیوع ویروس کرونا مسئولان شهری امکانات بهداشتی نظیر ماسک و دستکش در اختیار ما کارگران فضای سبز  ناحیه سه منطقه ۲۰ قرار نداده‌اند این در حالی‌ست که بعد از تعطیلات رسمی نوروز ما مرتب در بخش  فضای سبز مشغول کار هستیم.

کارگران شهرداری ناحیه ۳ منطقه ۲۰ شهرداری تهران در خاتمه اظهار کردند: ماه‌هاست منتظر پرداخت مطالبات معوقه خود هستیم. شرایط اقتصادی سخت است و تأخیر در پرداخت حقوق‌ها بیشتر ما را تحت فشار قرار می‌دهد.

پیش از این در تاریخ ۲۴ فروردین ماه «سعید رنجبر» رئیس خدمات شهری ناحیه سه منطقه ۲۰ شهرداری تهران در گفتگو با ایلنا، وعده پرداخت عیدی و سنوات کارگران را به همراه حقوق فروردین ماه داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز