خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانکاری معدن گلگهر سیرجان خواستار مزایای مزدی برابر هستند

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۷۹۸

برخی پیمانکاران معادن گلگهر مزایای مزدی را پرداخت نمی‌کنند و فقط این مزایا به قرارداد رسمی‌هایی که به استخدام شرکت گلگهر درآمده‌اند، پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران پیمانکاری شاغل در منطقه معدنی و صنعتی گلگهر، نسبت به عدم پرداخت برخی مزایا ازجمله مزایای خارج از مرکز انتقاد کردند. 

کارگران گلگهر سیرجان می‌گویند: معادن سنگ گلگهر سیرجان شامل چندین معدن است که حدوداً ۱۶ هزار نفر را استخدام کرده است. ما در آزمون ورودی استخدامی معدن گلگهر شرکت کردیم و در این منطقه معدنی شاغل شدیم اما با اینکه همگی در یک آزمون شرکت کرده بودیم، برخی به استخدام مستقیم شرکت گلگهر و برخی به استخدام پیمانکاران درآمدیم. 

به گفته آنان؛ برخی از پیمانکاران معادن گلگهر مزایای مزدی ازجمله مزایای خارج از مرکز را که نزدیک به ۷۰ درصد حداقل دستمزد است، پرداخت نمی‌کنند و فقط این مزایا به قرارداد رسمی‌هایی که به استخدام شرکت گلگهر درآمده‌اند، پرداخت می‌شود.

کارگران پیمانکاری گلگهر می‌خواهند تا مزایای مساوی با دیگر کارگران برایشان در نظر گرفته شود.

این درحالی است که بارها تلاش کارگران گندله‌سازی در مجموعه معدنی گلگهر سیرجان برای ایجاد شورای اسلامی کار، علیرغم طرح شکایت در مراجع قضایی به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز